• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82842
+
-

گذشتن از جان قاتل به حرمت امام حسین ع

گذشتن از جان قاتل به حرمت امام حسین ع


اولیای دم زنی که 6سال قبل در خانه‌اش با ضربات چاقوی مردی افغان از پا در آمده بود به حرمت ایام عزاداری امام حسین(ع) قاتل را بخشیدند.
به‌گزارش همشهری، روز 5خرداد‌ماه سال 92دختر جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت افرادی ناشناس مادرش را که به تنهایی زندگی می‌کرد در خانه‌اش واقع در خیابان جامی به قتل رسانده‌اند. دقایقی پس از این تماس مأموران پلیس آگاهی و بازپرس جنایی در محل حادثه حاضر شدند. زن تنها با ضربات چاقو به قتل رسیده و مقداری طلا و گوشی موبایلش سرقت شده بود. دختر او به مأموران گفت: مادرم به تنهایی زندگی می‌کرد. آمدم که او را ببینم اما خانه‌اش سوت و کور بود تا اینکه در یکی از اتاق‌ها با جنازه‌اش روبه‌رو شدم. در این شرایط بود که جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای رازگشایی از قتل زن تنها آغاز شد.
کارآگاهان در تحقیقات خود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مقتول از مدتی قبل به‌طور موقت با مردی افغان ازدواج کرده بود اما مدتی است که هیچ‌کس مرد افغان را ندیده و ممکن است او در این جنایت دست داشته باشد. به این ترتیب این مرد چند روز پس از جنایت توسط پلیس دستگیر شد اما دست داشتن در قتل زن تنها را انکار کرد. با این حال گفت برادرش با ازدواج آنها مخالف بوده و ممکن است که او دست به این جنایت زده باشد.
آنطور که ردیابی‌ها نشان می‌داد برادر این مرد به افغانستان فرار کرده بود. به همین دلیل از طریق پلیس بین‌الملل کشورمان از اینترپل برای دستگیری متهم فراری کمک خواسته شد اما تلاش‌ها برای یافتن او در افغانستان راه به جایی نبرد. 8‌ماه از این حادثه گذشته اما هیچ ردی از تنها مظنون پرونده به‌دست نیامده بود تا اینکه مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود که مرد جوان از افغانستان به ایران برگشته و در ساختمانی در حال ساخت کار می‌کند. وقتی مأموران نشانی مخفیگاه او را به‌دست آوردند در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

اعتراف به قتل
مرد افغان در بازجویی‌های مقدماتی به قتل زن تنها اعتراف کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: از مدتی قبل برادرم برای کار کردن به ایران آمد اما هرچه منتظر شدیم پولی برایمان نفرستاد. به همین دلیل به ایران آمدم تا ببینم اوضاع چطور است و چرا او هیچ پولی نمی‌فرستد. در ایران فهمیدم که او با زن تنهایی ازدواج موقت کرده و هرچه پول به‌دست می‌آورد خرج او می‌کند. به خاطر همین شماره این زن را به‌دست آوردم و با او قرار گذاشتم. روز حادثه وقتی به خانه او رفتم هیچ‌کس آنجا نبود و با چند ضربه چاقو او را به قتل رساندم و بعد از سرقت مقداری طلا و گوشی موبایلش فرار کردم.

زیر تیغ
اعترافات متهم جای تردیدی در قاتل بودنش باقی نمی‌گذاشت. در این شرایط او در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. اولیای دم مقتول خواستار قصاص او شده بودند و قضات دادگاه نیز در پایان محاکمه متهم را به قصاص محکوم کردند اما اولیای دم برای اجرای حکم باید تفاضل دیه قاتل را پرداخت می‌کردند. هرچند پرونده در ادامه به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات شعبه 31نیز رأی دادگاه را تأیید کردند اما اجرای این حکم به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام پرونده به شعبه 5اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. متهم به قتل یک گام دیگر تا اجرای حکم قصاص فاصله نداشت اما اولیای دم با گذشت 6سال اعلام کردند به‌دلیل ایام عزاداری امام حسین(ع) قاتل را بخشیده‌اند. آنها چند روز قبل به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی رفتند و به‌طور رسمی تصمیم خود برای بخشش را اعلام کردند تا مرد افغان از زیر تیغ نجات یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید