• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82828
+
-

پرداخت تسهیلات با رویکرد رونق اشتغال بومی

میز خبر
پرداخت تسهیلات با رویکرد رونق اشتغال بومی


 استاندار یزد گفت: حمایت از ایجاد اشتغال در این استان با توجه به اولویت‌های همین استان است تا هم اشتغال پیش‌بینی شده در طرح‌ها محقق شود و هم این‌که جذب نیروهای بومی و به‌ویژه دانش‌آموختگان همین خطه در دستورکار باشد.
به گزارش ایرنا، «محمدعلی طالبی» درنشست کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، گزارشی از سوی مدیران دستگاه‌ها در زمینه ایجاد اشتغال ارائه شد، اما نکته‌ای به نقل از من مطرح و به صورت ناقص منعکس و اینطور برداشت شد که کل آمار ارائه شده از سوی دستگاه‌ها از طرف من زیرسئوال برده شده، که این‌طور نبوده است.


شفاف‌سازی آقای استاندار

وی اظهارکرد: نکته‌ای که در این نشست مطرح شد، این بود که تسهیلاتی که برای ایجاد اشتغال بر اساس طرح‌های مصوب پرداخت می‌شود، مجموع اشتغال در نظر گرفته شده برای اجرای آن کاملا مشخص است، اما در فضای واقعی، آن اشتغال مد نظر ما به‌وجود نیامده است.
طالبی تصریح کرد: به‌عنوان مثال، تسهیلاتی که به گلخانه‌ها یا یک واحد دامپروری پرداخت شده، در آن از نیروهای اتباع بیگانه یا غیربومی استفاده شده و هدف اصلی از پرداخت تسهیلات که ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی بوده محقق نشده که البته این فقط ضعف ما نیست، بلکه در کشور مطرح است.
وی ادامه داد: به‌کارگیری نیروهای اتباع بیگانه در این طرح‌ها اساسا غیرقانونی است. هدف ما از پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال در استان، فراهم کردن اشتغال برای نیروهای بومی و دانش‌آموختگان استان است.
استاندار افزود: ایجاد اشتغال فقط منوط به پرداخت تسهیلات نیست، در افتتاح طرح‌های مختلف یا بازدیدهایی که در استان از واحدهای مختلف صورت می‌گیرد، با این موضوع مواجه می‌شویم که بسیاری از مجریان بدون دریافت تسهیلات ایجاد اشتغال کرده‌اند و این بسیار ارزشمند است که افرادی بدون کمترین حمایت، در زمینه ایجاد اشتغال گام برداشته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در استان، بر برگزار شدن ۲هفته یکبار کارگروه اشتغال تاکیدکرد و گفت: دراین نشست در کنار دستور جلسات، در هرجلسه ۲ تا 3دستگاه طرح‌های خود را برای ایجاد اشتغال ارائه دهند.


۱۵دستگاه گزارش‌های خود را آماده کنند

استاندار گفت: ۱۵دستگاه در اولویت ارائه گزارش و برنامه‌ها برای ایجاد استغال قرار دارند که امیدواریم گزارش‌های خود را آماده کنند، زیرا مهم‌ترین هدف این جلسه، هم‌افزایی و تعامل بین دستگاه‌هاست.
طالبی اظهارکرد: برخی از طرح‌های اشتغالزا در استان درحال اجراست که از آنها استقبال نمی‌شود. زیرا آحاد مردم از آن اطلاع ندارند، دراین زمینه باید اطلاع‌رسانی و ظرفیت‌های حوزه اشتغال دراستان معرفی شود.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی باید از طریق رسانه‌های جمعی و تبلیغات محیطی صورت گیرد که جویندگان کار از این طرح‌ها مطلع شوند و بتوانند از این ظرفیت‌های استفاده کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید