• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82826
+
-

توسعه روابط اقتصادی اصفهان و ایتالیا

از میان خبرها
توسعه روابط اقتصادی اصفهان و ایتالیا


 سفیر ایتالیا در ایران گفت: کشور ایتالیا آماده توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و علمی با کشور ایران به‌ویژه استان اصفهان است.
به گزارش ایرنا، «جوزپه پرونه» که برای شرکت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی و نیز حضور در مراسم آغاز کار نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته به اصفهان سفر کرد، در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری با اشاره به روابط نزدیک میان دو ملت ایران و ایتالیا افزود: اصفهان نقش مهمی در گسترش روابط ایتالیا با ایران دارد، به‌طوری‌که نمایشگاه فلزات گرانبها و طلا دراین شهر با حضور 5 نماینده ایتالیایی افتتاح ‌شد. وی با تاکید بر این‌که همکاری‌های صنعتی ایتالیا با ایران همچنان توسعه و تعمیق می‌یابد، اظهارکرد: این دو کشور در بخش‌های مختلف ازجمله ماشین‌آلات و کشاورزی نیز با یکدیگر همکاری‌های تجاری داشته‌اند و وظیفه من به عنوان سفیر ایتالیا، گسترش آنهاست.


معطل تحریم‌ها نمی‌مانیم

پرونه با بیان این‌که تحریم‌ها روی اقتصاد ایتالیا نیز تاثیر داشته است، تصریح کرد: اما فعالیت‌ها و روابط اقتصادی ما با ایران معطل این تحریم‌ها نماند و با شرایط جدید منطبق شد.
سفیر ایتالیا ادامه داد: تلاش می‌کنیم با پشتیبانی از این روابط و انتقال اطلاعات درست از ایران، روابط موجود بین دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، علمی، باستان‌شناسی و اقتصادی تقویت شود.
پرونه با بیان این‌که ایرانیان پس از چین، بیشترین شمار دانشجویان خارجی در ایتالیا را تشکیل می‌دهند، افزود: لازم است گروه‌هایی از دو کشور با هم همکاری داشته باشند و لازم است برای فعال کردن چنین گروه‌هایی اقدام کرد.
سفیر ایتالیا با بیان این‌که چند سال پیش به عنوان گردشگر به اصفهان سفر کرده‌ است، گفت: این شهر برای ایران نقشی را دارد که فلورانس برای ایتالیا ایفا می‌کند و با فعال‌سازی گروه‌های تجاری می‌توانیم روابط بیشتری با فعالان اقتصادی و گردشگری این خطه داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز که به این شهر سفر کردم، تغییرات مثبت بسیاری را در آن دیدم؛ اصفهان شهری زنده و پاکیزه است و جاذبه‌های بصری فراوان دارد.


 گسترش همکاری‌ها

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که اصفهان با وجود همه مسائل، مشکلات و محدودیت‌هایی که دنیای استکبار به‌ویژه امریکا در زندگی مردم مانند غذا و دارو به ‌وجود آورده، پویا و فعال است، گفت: شریان‌های اقتصادی استان و کشورمان به معنای واقعی و با شور و نشاط درجریان است.
«عباس رضایی» با بیان این‌که دوستی مردم و دولت ایتالیا برای ایرانیان، اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: این دو کشور از دیرباز روابط حسنه‌ای باهم داشته‌اند و امید است روز به روز ابعاد آن گسترش یابد.
وی با بیان این‌که این روابط نباید فقط محدود به موضوع‌های فرهنگی و ادبی باشد، تصریح کرد: زمینه‌های بسیاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف وجود دارد.
رضایی به رابطه خواهرخواندگی اصفهان با شهر فلورانس ایتالیا اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم این قبیل روابط برای شهرهای دیگر ایتالیا مانند ونیز نیز توسعه یابد.
استاندار اصفهان با تاکید بر این‌که این استان آماده پذیرایی از تورهای گردشگری ایتالیا در اصفهان است، عنوان کرد: جاذبه‌های فرهنگی و هنری اصفهان برای مردم ایتالیا جذابیت بسیاری دارد. رضایی با بیان این‌که لازم است نشست‌های مشترک بین اتاق‌های بازرگانی اصفهان و ایتالیا برگزار شود، اضافه: ممکن است محدودیت‌هایی برای دولت‌ها وجود داشته باشد اما این مسائل برای اتاق‌های بازرگانی کمتر است و آنها بهتر می‌توانند با هم مذاکره کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید