• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82788
+
-

۵۰ درصد آب تولیدشده در اهواز هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب اهواز گفت: فرسودگی شبکه آب و انشعاب غیرمجاز سبب هدر رفتن ۵۰ درصد آب تولیدی اهواز می‌شود. به گزارش ایرنا، «بهنام مریدی» بیان کرد: حدود ۸۰ درصد آب مورد نیاز شهر اهواز از طریق خط انتقال آب غدیر و حیات و ۲۰ درصد نیز از طریق رودخانه کارون تامین می‌شود و یکی از مشکلات این شهر نداشتن مخزن ذخیره آب است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد میزان آب تولیدی در هر شهر باید در مخزن ذخیره نگهداری شود، اما در اهواز به دلیل نبود مخازن مناسب تنها حدود ۲۰ درصد از این مقدار ذخیره می‌شود، بنابراین در صورت بروز مشکل در تصفیه‌خانه‌ها نمی‌توان آب شرب مشترکان را تامین کرد.

مریدی گفت: بر اثر سیل اخیر ۲۲۰ نقطه از شبکه فاضلاب اهواز دچار ریزش شد که ۳۰ مورد آن شرایط بدتری نسبت به مابقی داشت به همین دلیل به مناقصه گذاشته و با ترک تشریفات پیمانکار آن انتخاب شد. مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب اهواز افزود: سیل امسال حدود 4۴۷۰ میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب اهواز خسارت زد.

تاکنون حدود 3 هزار میلیارد ریال پروژه برای بهبهود شبکه فاضلاب تعریف شده و برای تکمیل آنها به تزریق منابع مالی نیازمندیم که پیش از آغاز بارندگی‌ها بخشی از آنها را تکمیل کنیم. مریدی گفت: اسکله‌های شرکت آبفا هم در سیل اخیر خسارت دیدند که لایروبی آنها به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید