• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82785
+
-

مسیر گردشگری ریلی لرستان در راه جهانی شدن

کارشناس سازمان جهانی یونسکو در سفر به لرستان از خط آهن این استان برای ثبت جهانی آن بازدید کرد. به گزارش فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این زمینه گفت: پرونده مسیر ریلی شمال - جنوب کشور برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده و کارشناسان این حوزه با حضور در لرستان در حال بررسی آن هستند.

«امین قاسمی» با بیان این‌که ثبت جهانی این خط ریلی تاثیر بسیار مهمی در توسعه صنعت گردشگری لرستان خواهد داشت، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی لرستان و زیبایی‌های این مسیر ریلی در آن، ثبت جهانی این مسیر افزایش حضور گردشگران خارجی را در استان به دنبال خواهد داشت.

وی راه‌اندازی قطار گردشگری را از ابتدای امسال در استان یکی دیگر از اقدامات خوب این اداره کل عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی و برنامه‌‌ریزی مجری قطار گردشگردی شاهد تداوم حرکت این قطار در طول سال متناسب با نیاز مردم و گردشگران باشیم.


نظر کارشناس یونسکو در مورد مسیر ریلی لرستان

کارشناس و ارزیاب پرونده ثبت جهانی راه‌آهن شمال - جنوب در سازمان جهانی یونسکو نیز با مثبت ارزیابی کردن بازدید از مسیر ریلی منطقه لرستان گفت: نخستین بار است که به لرستان سفر می‌کنم و در این بازدید آن را فقط از نگاه ریلی دیدم. «دین هوبل» وجود کوه‌های مرتفع و زیبا و همچنین دره‌های عمیق و شگفت‌انگیز را در مسیر ریلی لرستان بسیار خیال‌انگیز دانست و افزود: زیبایی‌های مسیر ریلی لرستان موجب شد جذب آن شوم.

وی همچنین به علم مهندسی به کار رفته در ساخت تونل‌ها و پل‌های ساخته شده در مسیر راه‌آهن لرستان اشاره و بیان کرد: پس از بررسی‌های کامل خط آهن سراسری شمال - جنوب، به‌زودی گزارش خود را تکمیل و برای ثبت جهانی این مسیر ریلی ایران به سازمان جهانی یونسکو ارائه خواهم داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید