• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82766
+
-

پرداخت۷۰ درصد حقوق پزشکان خانواده در جنوب کرمان

جامعه
پرداخت۷۰ درصد حقوق پزشکان خانواده در جنوب کرمان

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت ۷۰ درصد حقوق و کارانه پزشکان خانواده جنوب کرمان پرداخت شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده پس از پایش فصلی از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. 

«خدابخش افتخاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حقوق و مزایای پزشکان خانواده در ۲ مرحله پرداخت می‌شود که در مرحله نخست، پرداخت حقوق در قالب حکم کارگزینی است و پایان شهریورماه امسال به این پزشکان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: مرحله دوم پرداخت حقوق در قالب کارانه ۷۰ درصدی بود که پایان خردادماه پرداخت شد و ۳۰ درصد باقی‌مانده پس از پایش فصلی و اختصاص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. 

افتخاری گفت: منابع پرداخت حقوق پزشکان خانواده در قالب سرانه جمعیت تحت پوشش و قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان است که چرخه پرداخت سرانه صندوق خزانه به سازمان بیمه سلامت است و پس از پرداخت سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت به حساب دانشگاه واریز می‌شود. 

وی با اشاره به انتشار مطالبی با موضوع دست از کار کشیدن پزشکان خانواده جنوب کرمان در شبکه‌های اجتماعی، آن را شایعه خواند و افزود: از مهم‌ترین خدمات دولت طی سال‌های اخیر برنامه پزشک خانواده و طرح تحول سلامت بوده که اقدامات جالب توجهی در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی به دنبال داشته است. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این‌که پرداخت سرانه به تدریج و با تأخیر صورت می‌گیرد، گفت: این دانشگاه در پرداخت‌های پرسنلی که از محل اعتبارات جاری است، از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جلوتر است. 

وی گفت: با توجه به مکاتبه و پیگیری انجام‌شده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با رئیس بیمه سلامت کشور و همچنین پیگیری‌های نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، تسویه‌حساب سال ۹۷ و تأخیر پرداخت‌های سال جاری رفع می‌شود. 

افتخاری گفت: با فضای همدلی و همکاری که بین اعضای تیم سلامت (پزشکان خانواده و همکاران حوزه دانشگاه) وجود دارد، تمامی پزشکان خانواده در مراکز مجری برنامه پزشک خانواده منطقه حضور فعال دارند و در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت تحت پوشش خود هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید