• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82728
+
-

توقیف وجوه نقد از مجرمان حرفه‌ای

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ضربه مهم به بنیان‌های اقتصادی جرائم سازمان‌یافته و قاچاقچیان مواد مخدر و کشف و توقیف ۱۷۶ میلیارد ریال وجوه نقد از مجرمان حرفه‌ای خبر داد. 

به گزارش ایسنا «دادخدا سالاری» در تشریح جزئیات این خبر افزود: برای ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته، ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان با رصد اطلاعاتی موفق شدند 176 میلیارد ریال از وجوه حاصله از جرائم سازمان‌یافته و مواد مخدر را که در بستر فضای مجازی جابه‌جا می‌شد، شناسایی کنند که با دستورات قضایی نسبت به توقیف این وجوه اقدام شد. 

این مقام ارشد افزود: در مجموع ۲۷ سوژه مهم که قصد انتقال وجوه را به خارج از کشور داشتند شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند و از انتقال این وجوه به خارج از کشور جلوگیری به عمل آمد. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان اعلام کرد: این قاچاقچیان به صورت پیچیده و حرفه‌ای مشغول اعمال مجرمانه بودند و از حساب‌های سفید و اشخاص غیر برای جابه‌جایی و انتقال وجوه حاصله از جرم استفاده می‌کردند. تقریباً قریب به اتفاق این مجرمان غیربومی استان کرمان و ساکن غرب و شرق و مرکز کشور بودند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی اداره کل اطلاعات این افراد از طریق فضای مجازی مورد ردیابی قرار گرفتند و به اقدامات مجرمانه آنان خاتمه داده شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید