• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82762
+
-

جیرفت صاحب پردیس سینمایی امید می‌شود

فرهنگ
جیرفت صاحب پردیس سینمایی امید می‌شود

 تفاهم‌نامه نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور بین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار جیرفت منعقد شد. 

به گزارش ایرنا، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر جیرفت با بیان این‌که یک‌هزار شهر کشور فاقد سینماست، گفت: نمایندگان دولت تدبیر و امید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد طرح سینما امید دنبال سینمادار کردن تمام شهرهای کشور هستند؛ لذا در گام اول چند شهر به عنوان پایلوت انتخاب شدند. 

«رمضانعلی حیدری‌خلیلی» از پوشش طرح سینما امید با محوریت شهرهای فاقد سینما در کشور خبر داد و افزود: این طرح از سال ۱۳۹۶ در بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد کلید خورد و هم‌اکنون شاهد انعقاد نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر جیرفت هستیم. 

وی تعامل شهردار و شورای اسلامی شهر جیرفت را در زمینه احداث سینما امید را بسیار خوب و سازنده برشمرد و گفت: با این روحیه جهادی شهردار جیرفت امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از طرح سینما امید در شهر جیرفت باشیم. 

حیدری‌خلیلی حمایت از بخش خصوصی، بازسازی و نوسازی سینماهای فرسوده را از دیگرسیاست‌های بخش سینمایی وزرات فرهنگ و ارشاد در زمینه افزایش تعداد سینماهای کشور برشمرد و اظهار کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث بوده و ۲۰۰ سینما در سراسر کشور بازسازی و نوسازی شدند. 

شهردار جیرفت از جانمایی بهترین مکان برای احداث سینما امید شهر جیرفت خبر داد و گفت: این مکان‌یابی با تعامل شهرداری، شورای اسلامی شهر جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برای دسترسی راحت مردم انتخاب شد. 

«نعمت‌الله حسین‌زاده» با بیان این‌که پردیس جیرفت در 3 سالن سینما با ظرفیت ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد - پارک ولی‌عصر برنامه‌‌ریزی شده است، افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح نیاز فرهنگی علاقه‌مندان به سینما برطرف شود و شاهد پاسخ مطالبه هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما باشیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم در این آیین گفت: صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.  «حسین اسحاقی» افزود: سازمان سینمایی حضور جدی‌تری در استان‌ها دارد و طرح سینما امید نمونه بارز تحقق این شعار است. 

اسحاقی با بیان این‌که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت برنامه‌‌ریزی شده است، بیان کرد: این میزان اعتبار شامل۷۰۰ میلیون تومان برای سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اعتبارات ملی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید