• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82746
+
-

تولید ۷ هزار تن گوشت در خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: این شهرستان با تولید سالانه 7۱۰۰ تن گوشت قرمز و سفید قطب تولید گوشت در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود. 

«حمیدرضا کبدانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سالانه 2۹۰۰ تن گوشت قرمز، 4۲۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۸۰ تن تخم‌مرغ، 4 تن عسل و 2۱۹۰ تن شیر در خاش تولید می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که از چند ماه قبل سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت الگویی کار پرورش ۵۰ قطعه شترمرغ را در خاش آغاز کرده است، افزود: در این شهرستان ۴۰ واحد مرغداری، ۵۰۰ هزار رأس گاو، گوسفند و بز، 6۴۶۰ نفر شتر و ۸۹ هزار قطعه مرغ بومی پرورش داده می‌شود. 

فرماندار خاش نیز با اشاره به این‌که کارخانه جوجه یک‌روزه با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون قطعه جوجه از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است، گفت: تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این طرح از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریده شده که در صورت رفع مشکلات اعتباری و گمرکی در مدت‌زمان کوتاهی به مرحله بهره‌برداری  می‌رسد. 

«صاحب‌گل صالحی» افزود: هم‌اینک ۴۰ واحد مرغداری و یک واحد تولیدی کشتار روز و بسته‌بندی مرغ در خاش وجود دارد که با راه‌اندازی واحد تولیدی جوجه یک‌روزه بخش بزرگی از نیازهای تولید مرغ این شهرستان برطرف می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید