• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82738
+
-

پایش سلامت فرآورده‌های دامی

بهداشت
پایش سلامت فرآورده‌های دامی

معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴ هزار و ۷۱۴ آزمایش در ۶ ماهه نخست امسال در آزمایشگاه‌های دام‌پزشکی این استان انجام شده است. 

«مسعود اصغری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۱ هزار و ۲۷۷ مورد از این آزمایش‌ها مربوط به بخش دولتی و 3۴۳۷ مورد مربوط به بخش خصوصی است که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 7 درصد رشد داشته است. 

وی گفت: بی‌شک نظارت مستمر دام‌پزشکی در کنار آزمایش‌های کنترل کیفی مواد غذایی در آزمایشگاه بخش دولتی دام‌پزشکی می‌تواند نقش موثری در افزایش ضریب ایمنی مواد غذایی منطقه به‌ویژه فرآورده‌های خام دامی داشته‌ باشد. 

معاون سلامت اداره کل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای اجرای برنامه‌های سازمان دام‌پزشکی در زمینه مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی، نظارت‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای، کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی و آزمایش‌های تشخیصی که منجر به حفظ سرمایه‌های دامی و ارتقای سطح سلامت جامعه می‌شود، نمونه‌برداری‌ها در سطوح مختلف انجام و به آزمایشگاه‌های دام‌پزشکی ارسال شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

وی گفت: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان در بخش‌های سرولوژی دام و طیور، انگل‌شناسی، کنترل کیفی میکروبی و شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مرضی و بخش پیشرفته مولکولی برای تشخیص به موقع عوامل بیماری‌زا و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید