• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82720
+
-

۳۰ میلیون تردد در راه‌های مازندران ثبت شد

در استان
۳۰ میلیون تردد در راه‌های مازندران ثبت شد

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران از ثبت تردد ۳۰ میلیون خودرو طی نیمه اول امسال در راه‌های استان خبر داد. به گزارش مهر «عباسعلی نجفی» اظهار کرد: به طور میانگین در هر ساعت، ۷۶ هزار وسیله نقلیه طی نیمه اول امسال در محورهای مازندران تردد کردند. اوج ترافیک خودرویی ساعت ۱۷ تا ۲۰ بود که بر این اساس در نیمه اول سال جاری، مازندران پس از استان‌های البرز و تهران، سومین استان پرتردد کشور بود.

وی بیان کرد: براساس اطلاعات سامانه‌های ترددشمار بر خط، ۶ درصد از بار ترافیکی خودرویی کشور را جاده‌های مازندران بر دوش می‌کشند.مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران محورهای پرتردد استان را در این مدت ساری-قائمشهر، ساری-بابل-قائمشهر، بابل-آمل، آمل-محمودآباد و بابل-بابلسر اعلام کرد و ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که در نیمه اول سال جاری ۳۰ میلیون تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی (ورودی-خروجی) انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر از یک درصد این تردد‌ها افزایش داشت.

نجفی افزود: بررسی دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای استان نشان می‌دهد که آمار تخلفات حادثه‌ساز در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5/0 درصد کاهش یافته است.وی گفت: بر اساس دوربین‌های نظارت تصویری طی نیمه اول سال در محورهای استان جاری 2/3 درصد از خودروهای عبوری تخلفات حادثه‌ساز داشتند که این آمار در مدت مشابه سال قبل 9/3 درصد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید