• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82708
+
-

دستگاه قضایی هرمزگان اعتبار گرفت

رئیس قوه  قضائیه از اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات و تنگناهای دادگستری‌ها، زندان‌ها و سازمان پزشکی قانونی هرمزگان خبر داد و گفت: قرار شد به زودی رئیس کل دادگستری استان این موضوع را پیگیری کند و استاندار نیز از طریق امکانات و اعتبارهایی که در استان وجود دارد کار را دنبال کند. 

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» پیش از ترک بندرعباس در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای سفر به هرمزگان افزود: مهم‌ترین بخش این سفر برگزاری نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گمرک شهید رجایی بود. 

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از روند کار و پیشرفت کار ارائه شد و اقداماتی که در رابطه با راه‌اندازی سامانه‌های حمل و نقل، ارزیابی کالا و انبارداری‌ها انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد: باید وضع موجود رصد و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب سنجیده شود.  حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: تاکید ما مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته است و موارد جزئی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، به هیچ وجه موضوع مورد نظر ما نیست. 

وی اظهار کرد: کوله‌بری یا جابه‌جایی شخصی کالا در نقاط مرزی موضوع ما نیست و دغدغه اصلی قاچاق سازمان‌یافته و شبکه‌های قاچاق کالاست که مانع رونق تولید در کشور می‌شوند. 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق کالا و برخورد با آن‌ها تصمیم جدی گرفته شد و هماهنگی و پیگیری همه دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت. 

او با اشاره به نشست خود با خانواده‌های شهدا، نخبگان، روحانیان و استادان دانشگاه اظهار کرد: در این نشست نمایندگان گروه‌های مختلف نکات خوبی مطرح کردند که نقش جوانان برای برون‌رفت از مشکلات و اقتصاد دریامحور از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در این نشست و جلسه شورای اداری استان بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: اقتصاد دریامحور می‌تواند موجب رونق تولید و اشتغال شود و گزارش استاندار نشان داد در این بخش کارهای جالب توجهی انجام شده است. 

وی بیان کرد: همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بدانند مورد حمایت نظام جمهوری اسلامی هستند و دستگاه قضایی نیز خود را موظف می‌داند از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: نظام بانکی هم باید تسهیلات را به کارآفرین و تولیدکننده بدهد نه به دلال تا چرخ‌های تولید بیشتر به حرکت در‌آید و شاهد رونق تولید باشیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نشست با همکاران قضائی و شنیدن سخنان و مشکلات آن‌ها را یکی دیگر از بخش‌های سفر اعلام کرد و گفت: ۹ هیات به نقاط مختلف استان اعزام شد و وضعیت و شرایط تمام شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

در جلسه شورای قوه قضائیه که بعد از نماز مغرب و عشا تشکیل شد، ۹ هیات گزارش دادند و ۵ هیات در مرکز استان، وضعیت دادگاه‌ها، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیروهای مسلح را بررسی کردند و تصمیماتی نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی، نیروی اداری و نیروی قضایی گرفته شد. 

رئیس قوه قضائیه افزود: در بعضی مناطق مثل بشاگرد دادگستری با مشکلات جدی مواجه است و قرار شد به سرعت کاری بکنند که بتوانیم در آن مناطق دادگستری داشته باشیم که مردم به عدالت دسترسی داشته باشند و در نقاط محروم دیگر نیز چنین گزارش‌هایی داشتیم. 

وی بیان کرد: آنچه در این استان دیدم وحدت و انسجام بین همه گویش‌ها و شیعه و سنی، مسئولان و مردم در حوزه‌های مختلف، بخش‌های قضایی، بخش‌های اجرایی و نمایندگان مجلس بود که بسیار ارزشمند است. 

اگر این انسجام، وحدت و یکپارچگی که در هرمزگان دیدم با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه پیدا کند حتماً در توسعه‌یافتگی استان نقش موثری خواهد داشت و شرط توسعه‌یافتگی استان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گرو وحدت و انسجام در این منطقه است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: ۱۴ یا ۱۵ پرونده قاچاق کالا هم در گمرک‌ها مطرح شد و قرار شد هم در دادگستری استان و هم در مرکز دنبال شود و به سرانجام روشنی برسد. 

رئیس قوه  قضائیه که از روز چهارشنبه وارد استان هرمزگان شده ‌بود، ضمن قدردانی از میزبانی مسئولان و مردم هرمزگان، بامداد جمعه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید