• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 مهر 1398
کد مطلب : 82600
+
-

لابه‌لای خبرهای جورواجوری که این هفته دیدیم و شنیدیم کلی خبر خوب داشتیم که شاید از چشم و گوش‌مان جا مانده باشند

رکورد طناب‌زنی در دست جوان ایرانی

رکورد طناب‌زنی در دست جوان ایرانی


این هفته هم مثل همه هفته‌های دیگر کلی خبر خوش داشتیم و خیلی اتفاقات خوبی برایمان افتاده؛ چه در دنیای ورزش، چه در دنیای علم و چه در عالم اقتصاد؛ مثلا این هفته ایرانی‌ها در مسابقات مختلف علمی حسابی خوش درخشیدند، کشورمان در تولید دارو، صدرنشین کشورهای خاورمیانه شد، حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکارمان همه حریف‌هایش را ضربه‌فنی کرد و قهرمان جهان شد و تیم والیبال کشورمان هم برای سومین بار متوالی بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. اما بسیاری از این خبرهای حال‌خوب‌کن یا اصلا به گوش‌مان نرسیده‌اند  یا زیر سایه سنگین خبرهای بد گم شده‌اند. در بسته خبرهای خوب این هفته شما را به مهمانی خبرهای خوش دعوت می‌کنیم تا در آخرین روزهای هفته حال دل‌تان خوب شود.







3 ایرانی میان نامزدهای بهترین فوتبالیست‌های دنیا
یکی از خبرهای خوب ورزشی این هفته، حضور 3 ساحلی‌باز ایرانی در لیست 50 نفره نامزدهای دریافت عنوان برترین بازیکن فوتبال ساحلی جهان در سال 2018 است. محمد احمدزاده، پیمان حسینی و محمد مرادی 3 بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان هستند که شانس انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن جهان را دارند. جالب اینکه تعداد بازیکنان فوتبال ساحلی 5 نفر است و انتخاب 3 نفر از ساحلی‌بازان کشورمان یعنی بیش از نیمی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران جزو بهترین‌های دنیا هستند.





بازسازی خانه سیل زدگان
بیش از 6 ماه از سیل استان گلستان می‌گذرد و حالا خبر رسیده 13 هزار و 700 واحد مسکونی آسیب دیده در این سیل بازسازی و تحویل خانواده‌های سیل‌زده شده است. اینطور که محمدتقی زمانی‌نژاد- مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان- گفته کل واحدهای خسارت دیده استان گلستان بیش از 21 هزار واحد مسکونی است که از این تعداد 7 هزار و 400 واحد مسکونی احداثی و 13 هزار و 700 واحد تعمیراتی مرحله اول با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.





بازگشت 100 کارگر به کارخانه تعطیل شده
در روزهایی که خیلی‌ها نگران شغل‌هایشان هستند، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار یک خبر خوب به مردم داد و آن هم بازگشت 100 کارگر به کارخانه تعطیل شده‌شان بود. به گفته کریم یاوری کارخانه روغن نباتی جهان واقع در استان زنجان مدتی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کمبود مواد اولیه و نقدینگی تعطیل بود، اما با عزم و اراده کارگران و کارفرمای این کارخانه، این بنگاه اقتصادی دوباره فعال شده و تولید را از سر گرفته است.





تبدیل هزینه حذف قبوض به بسته آموزشی

این هم یکی دیگر از خبرهای خوش این هفته که حالمان را حسابی خوب کرد. شاید که نه، حتما شما هم در جریان حذف قبض‌های کاغذی هستید؛ اقدام جالب وزارت نیرو برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های چاپ قبض و توزیع که قطعا یک اتفاق خجسته است. حالا رضا اردکانیان، وزیر نیرو خبر داده حذف این قبض‌ها مانع قطع 12هزار اصله درخت شده اما جالب‌تر اینکه قرار است از محل صرفه‌جویی هزینه‌های حذف قبوض کاغذی برای 100هزار دانش‌آموز محروم وسایل آموزشی تهیه شود.





عنوان سومی مسابقات دانش مغز به ایران رسید
این هفته  کمند صوفی‌آبادی نماینده ایران در مسابقات جهانی دانش مغز حسابی سرافرازمان کرد و در بین 28 کشور شرکت کننده در این مسابقات، مقام سوم را کسب کرد. این مسابقات رقابتی دانش‌آموزی در حوزه علوم اعصاب است که هر ساله زیر نظر انجمن جهانی علوم اعصاب در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. امسال هم مسابقات Brain Bee 2019  به میزبانی کره جنوبی برگزار شد که کمند خانم صوفی‌آبادی قهرمان مسابقه ملی دانش مغز به‌عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشت و حسابی خوش درخشید.





ایران؛ رکورددار درمان ایدز در خاورمیانه

این هم یک خبر خوش دیگر در عرصه علم و دنیای پزشکی: ایران رکورددار درمان ایدز خاورمیانه و شمال آفریقاست. چنان که مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفته ایران با بیش از 200مرکز مراقبت رفتاری برای ارتباط با بیماران ایدز بین کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر تحقیقات و درمان این بیماری حرف اول را می‌زند. براساس آمار تخمینی 60هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشورمان زندگی می‌کنند که بیشتر آنها می‌توانند عمر معمولی داشته باشند.




افتخار برای ورزش بانوان، این‌بار فوتبالیست‌ها
پس از موفقیت‌های تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا، حالا نوبت به دختران فوتبالیست‌مان رسیده تا در آسیا خوش بدرخشند. دختران نوجوان فوتبالیست ایرانی که در تورنمنت آسیای مرکزی موسوم به «کافا» در کشور ازبکستان شرکت کرده بودند، توانستند در فینال، تیم میزبان را با نتیجه 3بر2 شکست داده و قهرمان این رقابت‌ها شوند اما نکته جالب‌توجه در این رقابت‌ها این بود که علاوه بر فوتبالیست‌های ملی‌پوش کشورمان، داوران ایرانی هم با حضور در این تورنمنت فرصت کسب تجارب بین‌المللی را به‌دست آوردند.





کسب مدال نقره مسابقات سیلیکون‌ولی
امسال در جشنواره جهانی اختراعات «سیلیکون‌ولی»، کشور ما یک نماینده افتخارآفرین داشت؛ نماینده‌ای که از راه دور توانست مدال نقره این مسابقات معتبر را از آن خود کند! فیلتری برای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در موتورها از گروهی از محققان کشورمان در این جشنواره شرکت داده شده بود که این اختراع با 140اختراع از 30کشور جهان به رقابت پرداخت. جالب اینکه در این رویداد به تیم محققان کشور ما ویزا داده نشد تا بتوانند از طرح‌شان دفاع کنند اما با این حال اختراعشان مدال نقره گرفت!





رکورد طناب‌زنی دنیا در دست‌های جوان یاسوجی
ثبت رکورد جهانی طناب‌زنی یک یاسوجی در گینس، یکی دیگر از خبرهای خوش ورزشی این هفته‌مان بود. ناصر احمدی، ورزشکار 34ساله استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد توانست با طناب زدن در مسیر هزارو60‌متری با صرف زمان 6دقیقه‌و30ثانیه، نامش را در کتاب گینس ثبت کرده و به بسته خبرهای خوش این هفته راه پیدا کند. تا پیش از این، رکورد طناب‌زنی دنیا در اختیار یک ورزشکار کانادایی با مدت زمان 7دقیقه بود که احمدی توانست این رکورد را 30ثانیه بهبود ببخشد.





رتبه نخست ایران در حوزه تولید دارو
خبر خوش دیگر دنیای پزشکی این هفته را مرتضی خیرآبادی، عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی به مردم داد؛ « با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته طی سال‌های اخیر توانستیم رتبه نخست در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی را بین کشورهای منطقه کسب کنیم.» آن‌طور که این مسئول حوزه تولید دارو گفته، هم‌اکنون 85کارخانه ایرانی مواداولیه دارویی تولید می‌کنند و این موضوع باعث شده تا در حوزه دارویی تا حد زیادی به‌خودکفایی برسیم و صدرنشین کشورهای خاورمیانه باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید