• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82405
+
-

برخورد قانون با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای عارفی

خبر
برخورد قانون با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای عارفی

رئیس جهاد کشاورزی مشهد به تخلف در تصرف زمین‌های ملی و تغییر غیرمجاز کاربری در روستای عارفی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به بررسی پرونده تخلف توسط دادستانی مشهد، به زودی نسبت به آن اعمال قانون می‌شود. به گزارش ایرنا، «امید طهماسبی‌زاده» درباره تصرف زمین‌های ملی و تخلف در تغییر کاربری بیان کرد: بخشی از روستای عارفی شامل زمین‌های ملی و بخش عمده‌ای از آن نیز در تملک آستان قدس رضوی است، اما تملک اشخاص حقیقی یا حقوقی نسبت به زمین‌های کشاورزی به‌هیچ‌وجه مانع اعمال و اجرای قانون حفظ کاربری زراعی و باغی نیست.

وی افزود: بر این اساس مالک باغ یا زمین مزروعی به‌هیچ‌وجه حق ندارد بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی در زمین کشاورزی یا باغ خود اقدامی کند که مشمول تعاریف تغییر کاربری است. رئیس جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ضرورت تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی در کمیسیون مربوطه تشخیص داده می‌شود بنابراین باید برای هر امری در زمینه گردشگری، ساخت باغ، خانه، دیوار، اتاقک و هرگونه تغییر کاربری مجوز صادر شود در غیر این صورت برخورد قانونی و اعمال مقررات با مورد تخلف صورت می‌گیرد. طهماسبی‌زاده گفت: ضمن شکایت کیفری از متخلفان، احکام مجازات سنگین برای متصرفان زمین‌های ملی و متخلفان تغییر کاربری در نظر گرفته می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مقام قضایی به موضوع تخلفات و تصرفات غیرمجاز در زمین‌های روستای عارفی ورود کرده است و به زودی با عوامل تخلف و مظاهر آن برخورد قانونی می‌شود. رئیس جهاد کشاورزی مشهد توضیح داد: تاکنون ۱۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح ۳۵ هکتار از زمین‌های این روستا شناسایی شده است. این تخلفات شامل تصرف غیرمجاز، دیوارکشی، ساخت بنا و تعدادی استخر است. روستای ۱۵۰ خانواری عارفی با مساحت ۵۰ هکتار در بخش احمدآباد شهرستان مشهد و ۱۴ کیلومتری جنوب این کلان‌شهر واقع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید