• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82418
+
-

مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

در استان
مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تاکنون در ۲۳ استان کشور مدارس تخصصی اوتیسم راه‌اندازی شده است که با توجه به مشکلات مربوط به این دانش‌آموزان به‌زودی مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی نیز ایجاد می‌شود. به گزارش ایرنا، «مجید قدمی» در حاشیه آیین افتتاح مدرسه استثنایی ۶ کلاسه در بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: مطالبه‌گری در بحث ساخت مدرسه اوتیسم چند وقتی است از سوی خراسان جنوبی افزایش پیدا کرده که بر این اساس بررسی لازم انجام شده است.  وی ادامه داد: با توجه به تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی در این استان هماهنگی لازم برای تامین زمین با مدیران استانی صورت می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم گشایش این مدرسه را به مهر آینده برسانیم.  

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هزار و ۶۲۰ مدرسه استثنایی در سطح کشور شروع به فعالیت کردند که برای مدیریت این حوزه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش پرورش و توانبخشی اختصاص یافته است. وی گفت: آموزش و پرورش استثنایی امروز به سمت آموزش حرفه‌ای و مهارتی هدایت شده است، به طوری که دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی در رشته‌های کارودانش همچون صنایع چوب، خیاطی و در هنرستان‌ها با رشته‌های راه و ساختمان، برق و گرافیک توانمند می‌شوند. قدمی ادامه داد: برای تحقق این امر سالانه ۷۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های ایاب و ذهاب مهارت‌آموزان می‌شود و برای ۱۷ هزار دانش‌آموز خدمات تامین سمعک و عینک ارائه شده و خدماتی را که در مراکز زیرمجموعه امکان‌پذیر نیست، با هزینه این سازمان به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.  

وی با بیان این‌که هزینه دانش‌آموزان استثنایی 3 تا 4 برابر دانش‌آموزان عادی است، اظهار کرد: در ارتباط با تحقق عدالت آموزشی ۲۸ مرکز شبانه‌روزی استثنایی در سطح کشور راه‌اندازی شده است که زمینه تحصیل برای تمام دانش‌آموزان فراهم باشد.  معاون وزیر آموزش و پرورش از تخصیص اعتبار ۱۰۰ هزار تومانی برای هر دانش‌آموز در بخش توانبخشی کشور خبر داد و افزود: برای تجهیز این مدرسه ۶ کلاسه هم ۵۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد. مدرسه استثنایی ۶ کلاسه شهدای بانک ملی ایران با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید