• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82410
+
-

تسهیل صدور پروانه‌ بهره‌برداری برای واحدهای گردشگری

زمان صدور موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری واحدهای اقامتی، تفریحی، گردشگری و پذیرایی در خراسان رضوی کاهش یافت. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، برنامه‌‌‌ریزی برای کاهش زمان، هزینه و مراجعات مرتبط با سرمایه‌گذاری است، زیرا در شرایط کنونی کشور چاره‌ای جز تسهیل فرایند‌های کسب‌وکار ندارد. «علی رسولیان» گفت: باید با استفاده از فرایندهای الکترونیکی، استعلام‌ها را حذف کنیم و زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار را کاهش دهیم. 

وی ادامه داد: به منظور کاهش زمان صدور مجوز برای ساخت واحد‌های اقامتی، تفریحی، گردشگری و پذیرایی مقرر شده است دستگاه‌ها پاسخ استعلام را حداکثر ظرف 2 هفته ارسال کنند و روند قرارگیری در علی رسولیانزیربنایی نیز به یک هفته کاهش یابد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به نامشخص بودن زمان برگزاری شورای برنامه‌‌‌ریزی و توسعه استان، در این زمینه تمهیداتی اندیشیده خواهد شد. هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هتل یک تا 5 ستاره با ظرفیتی حدود ۷۵ هزار نفر شب در خراسان رضوی فعالیت دارند. 

کلانشهر مشهد با وجود بارگاه مطهر رضوی و میزبانی سالانه ۲۷ میلیون زائر و مسافر داخلی و حدود 3 میلیون گردشگر خارجی، برخورداری از بیش از ۵۵ درصد واحدهای اقامتی کشور و بهره‌مندی از بالاترین سطح کیفیت خدمات هتلداری با نازل‌ترین قیمت جایگاه والایی در صنعت گردشگری و میزبانی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید