• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82375
+
-

راه‌اندازی کارگروه «قم؛ شهر بدون دخانیات»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم اظهار کرد: کارگروه «قم؛ شهر بدون دخانیات» با حضور دستگاه‌های اجرایی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا «بیژن سلیمان‌پور» در دیدار با رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات و معاون سازمان جهانی بهداشت گفت: باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی قم و استانداری استفاده کرد و این کارگروه با حضور سازمان‌های مربوطه ایجاد شود تا بتوانیم به این هدف مهم دست ‌یابیم.
وی ادامه داد: برای مبارزه با دخانیات، باید اقدام‌ها و برنامه‌های فرهنگی را گسترش دهیم. در این زمینه باید از کودکان شروع کرد و با بهره‌گیری از راهکارهای ساده به نتایج مطلوب رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: سازمان جهانی بهداشت 4 شهر مکه، مدینه، مشهد و قم را به ‌عنوان شهرهای بدون دخانیات معرفی کرده است و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص ادامه دارد.
«حسن ایزانلو» افزود: جلساتی با مراجع عظام تقلید و علما نیز برگزار شده که همگی بر استفاده نکردن از دخانیات در شهر قم تاکید کرده‌اند و با راهنمایی‌های آنها در تلاش هستیم این امر را محقق کنیم.

همچنین رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: دخانیات سومین صنعت پول‌ساز دنیاست که ۸۷ درصد این صنعت دست آمریکایی‌هاست.
«محمدرضا مسجدی» بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با همه توان در راستای ضربه زدن به جوانان و مردم تلاش می‌کنند و با گسترش موضوع قلیان در محافل عمومی و به‌ویژه میان دختران، علاوه بر ضربه زدن به‌ سلامت آنها، برای تضعیف کانون خانواده تلاش می‌کنند.


حمایت شهرداری برای اجرای طرح 

شهردار قم نیز در دیدار رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به طرح «قم؛ شهر بدون دخانیات» گفت: شاخص‌های شهر بدون دخانیات باید مشخص و اقدامات بر اساس برنامه انجام شود و شهرداری قم از این طرح کاملا حمایت خواهد کرد. «سید مرتضی سقائیان‌نژاد» افزود: دخانیات موضوعی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی باید از گسترش آن جلوگیری کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید