• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82388
+
-

تولید و صادرات ماهی تیلاپیا در استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان به ‌عنوان یکی از 4 استان دارای مجوز برای پرورش ماهی تیلاپیا انتخاب ‌شده است. با فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجادشده در این زمینه‌ به ‌زودی شاهد تولید گسترده این ماهی در استان و صادرات آن به سایر نقاط کشور خواهیم بود.  

«عباس پورمیدانی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ اظهار کرد:‌ تلاش خواهیم کرد که صنایع فراوری نیز در کنار مراکز تولید شیلات استان راه‌اندازی شود تا ارزش ‌افزوده بیشتری در این بخش برای قم به همراه داشته باشد.  

وی ادامه داد: رونق آبزی‌پروری درکنار مزارع نه‌ فقط موجب بهره‌وری بیشتر از منابع آبی می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی پایداری را نیز در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: توسعه شیلات که در افزایش کارآمدی بخش کشاورزی استان نقش مهمی دارد به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.  

پورمیدانی گفت: در نتیجه گسترش آبزی‌پروری درکنار مزارع، آب مورد استفاده کشاورزان از نظر مواد مورد نیاز خاک غنی می‌شود. این موضوع بهبود عملکرد گیاه را در پی دارد.  وی خاطرنشان کرد: قم در سال‌های اخیر در زمینه تولید انواع ماهیان گرمابی و سردابی، ماهیان زینتی و همچنین ماهیان صادراتی مانند خاویار به دستاوردهای قابل‌توجهی دست ‌یافته و به دنبال ارتقای روزافزون جایگاه خود در حوزه شیلات است.  

این مقام مسئول یادآور شد:‌ سازمان جهاد کشاورزی قم حمایت از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران صنعت شیلات استان را در دستور کار دارد و در حد توان برای توسعه این بخش تلاش خواهد کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید