• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82351
+
-

لبنان؛ دومین بازار صادراتی سوهان قم

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان: افزایش صادرات سوهان به تبلیغات نیاز دارد و بازار لبنان دروازه ورود به کشورهای آفریقایی است

صادرات
لبنان؛ دومین بازار صادراتی سوهان قم

سوهان استان قم در لبنان بازار خود را پیدا کرده و این کشور به دومین بازار صادراتی سوهان استان تبدیل شده است. 

به گزارش فارس، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نمایشگاه کالاهای استان قم در لبنان نتیجه مطلوب داشته است. 
«سیدمجتبی فرهادی قمی» بیان کرد: باید بخش خصوصی استان در مورد این کشور سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشد، چراکه بازار لبنان بازاری برای ورود به کشورهای آفریقایی است. 

وی ادامه داد: سوهان جزو اقلام خوراکی است که بحث صادرات آن در سال‌های اخیر مطرح شده است و افزایش صادرات آن به تبلیغات و ممارست  نیاز دارد. 
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تنوع بازار صادراتی و محصولات صادراتی استان قم محدود است و بیش از 97 درصد محصولات استان بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و پاکستان صادر می‌شود. 
فرهادی قمی با اشاره به دلایل کاهش صادرات استان قم به افغانستان گفت: برخی از محصولات پایه پلیمری مثل کفش و دمپایی و مصنوعات پلاستیکی که پیش از این به افغانستان صادر می‌شد، اکنون در خود این کشور  تولید می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: برخی کالاهای اصلی صادراتی استراتژیک نیستند و تغییر شرایط و قیمت‌ها در صادرات این کالاها تأثیر می‌گذارد مثلا عراق که بازار نخست صادرات استان قم است، شروع به حمایت از کالاهای داخلی خود کرده است و این مسأله در صادرات استان تأثیر می‌گذارد. 

این مقام مسئول تنوع بخشیدن به بازارها و کالاهای صادراتی استان قم را ضروری دانست و توضیح داد: با توجه به برنامه وزارت صنعت برای افزایش صادرات ایران به 15 کشور مجاور، بخشی از این مشکل در بخش صادرات استان حل خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید