• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8216
+
-

برای دکوراسیون خانه‌های کوچک چه بخریم؟

برای دکوراسیون خانه‌های کوچک چه بخریم؟

برای خانه‌های کوچک باید طراحی خاصی درنظر بگیرید. به همین دلیل قبل از خرید نگاهی به پیشنهادها بیندازید تا دست‌تان بیاید با خرید چه وسایلی و با چه طراحی‌ای می‌توانید فضای کوچک خانه را بزرگ‌تر جلوه دهید. علاوه بر اینکه وسایل، دست و پاگیر و کلافه‌کننده نباشد.

1-رنگ و آینه:

برای بزرگ‌تر جلوه دادن خانه، دیوارها را رنگ روشن بزنید. آینه بزرگ افقی و ترجیحا بدون قاب بخرید و آن را در مکان مناسبی از خانه، برای مثال، دیوار نشیمن نصب کنید.

 

2-گوشه‌ها را استفاده کنید

به جای اینکه آباژور، گلدان و وسایل دکوری را روی میز عسلی، گوشه اتاق و... بگذارید و فضا را بگیرید، از دیوارکوب‌های مثلثی برای کنج دیوار بخرید. به این ترتیب گلدان، قاب عکس، آباژور و... را می‌توانید در این مکان‌ها قرار دهید. به این ترتیب زمین و اطراف صندلی‌ها خلوت خواهند شد.

 

3-به دیوار وصل کنید

در آشپزخانه- که احتمالا کوچک هم هست- باید چیدمان درست باشد. یکی از راهکارهای چیدمان درست در آشپزخانه یا هر فضایی مانند آنکه وسایل زیادی دارد، استفاده از مکان‌های خالی دیوار است. بهتر است وسایل دیوارکوب بخرید

 

4-از تخته کمک بگیرید

اگر تا به حال وسیله‌ای برای پوشاندن سینگ ظرفشویی نداشته‌اید، امسال عید با گذاشتن یک تخته متحرک کنار سینک ظرفشویی می‌توانید در مواقعی که از سینک استفاده نمی‌کنید، آن را به بخشی از پیشخوان آشپزخانه تبدیل کنید.

 

5-تختخواب نیمکتی بخرید

برای اینکه بتوانید از فضای اتاق خواب یا نشیمن درست استفاده کنید، می‌توانید تختخواب نیمکت‌شو بخرید. امکان دو کاره شدن نیمکت، به ذخیره‌سازی فضا کمک می‌کند

 

6-ماهیتابه‌ها را آویزان کنید

اگر آشپزخانه کوچک بوده و تعداد ماهیتابه یا قابلمه‌ها زیاد است، می‌توانید از یک آویز مناسب استفاده کرده وتعدادی از آنها را از دیوار آشپزخانه آویزان کنید.

 

7-مبل‌های اصلی را بخرید

برای خرید مبل، کافی است نیم‌ست بخرید. حتی اگر نیم‌ست هم جاگیر است، بهتر است به جای خرید چند تک مبل، یک عدد مبل دو یا سه نفره را بخرید. در مواقعی که مهمان دارید، می‌توانید از صندلی‌های دور پیشخوان یا صندلی تکی میز ناهارخوری استفاده کنید. درواقع سعی کنید تعداد وسایل اتاق را کم کنید تا جاگیر نباشند.

 

8-بوفه‌های کوتاه و دوبر

بهتر است برای جداسازی اتاق نشیمن و پذیرایی یا آشپزخانه و نشیمن و... بوفه دوبَر استفاده کنید. به دو دلیل؛ اول اینکه نمای دو بر باعث می‌شود یه سمت بسته کمد یا بوفه فضا را دلگیر نکند. دوم اینکه نیمی از دکور را به سمت یک اتاق و نیمی دیگر را به سمت اتاق دیگر بچینید. به این ترتیب با یک بوفه چهار نشان زده‌اید! سعی کنید رنگ روشن و کوتاه هم انتخاب کنید. ارتفاع زیاد وسایل در خانه‌های  کوچک، چشم‌آزار و کلافه‌کننده است.

 

9-میز کوتاه و جادار

میز جلوی میز یا عسلی کنار مبل- که بهتر است عسلی نخرید که جاگیر نباشد- بهتر است دارای چند کشو، یک فضای خالی برای دکور و سطح پهن برای جوابگویی از چند طرف باشد. به این ترتیب با خرید یک میز مناسب از نظر گستردگی و زیبایی، دکوراسیون خانه را به‌خوبی می‌چینید.

 

10-فرش را تکه نکنید

برای خرید فرش، گلیم یا گبه دو راه دارید. اول اینکه باید اندازه آن را کاملا اندازه اتاق نشیمن یا پذیرایی درنظر بگیرید. دوم اینکه می‌توانید فقط یک تکه وسط را فرش بیندازید. این کار باعث بزرگ نشان دادن فضای خانه می‌شود. از فرش‌ها با رنگ تند و شلوغ، چند تکه فرش به‌ویژه با رنگ متضاد به‌هیچ وجه در فضای کوچک استفاده نکنید.

 

11-قفسه بزنید

یکی از راهکارهای جلوگیری از شلوغی فضای‌نشیمن، پذیرایی، اتاق‌خواب، آشپزخانه و... استفاده از بوفه‌های عریض و دیوارکوب است.

 

12-وسایل جانبی متصل

آباژور یا وسایل تزئینی- کاربردی را می‌توانید به شکلی خریداری کنید که فضای زیادی نگیرد. برای این کار از انواع متصل به تخت، مبل، میز و... کمک بگیرید؛ برای مثال به جای قرار دادن یک عدد میز پای تخت کنار تخت و آباژور روی آن، می‌توانید چراغ مطالعه قابل اتصال به تخت بخرید.

 

13-صندلی‌ چند کاربردی

برای اینکه با کمبود مبل و صندلی مواجه نشوید، می‌توانید چند عدد صندلی شبیه به میز عسلی با چند کاربرد کمک بگیرید.در اغلب این صندلی‌ها بلند شده یا کشو دارند. بنابراین می‌توانید علاوه بر کاربرد اصلی، از آنها به‌عنوان کمد‌های کوچک استفاده کنید.

 

14-یخچال دوقلو

حتما یک عدد اما شامل یخچال و فریز بخرید. به این ترتیب در فضا صرفه‌جویی کرده‌اید.

 

15-مکان‌های مخفی

اگر تعداد کشوهای آشپزخانه یا اتاق‌خواب کم است، می‌توانید از آویزها یا وسایل شبیه به جاجورابی که در آنها می‌توانید وسایل مختلف را بگذارید، کمک بگیرید. آنها را داخل در کمد‌ اتاق‌ها یا کابینت‌های آشپزخانه نصب کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید