• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8214
+
-

لباس دیوارها را مناسب انتخاب کنید

اینکه کاغذ دیواری را متری چند می‌خرید، مهم است‌ اما مهم‌تر این است که کاغذ دیواری متناسب با فضا باشد؛ برای مثال ممکن است متری چند صد هزار تومان بابت کاغذ دیواری پرداخت کنید، اما کاغذ دیواری پذیرایی را برای نشیمن و نشیمن را برای اتاق خواب استفاده کنید! به این ترتیب هزینه شما به شکل مناسب صرف نشده است. قیمت کاغذ دیواری‌ها هم متنوع است.

کاغذ دیواری درواقع بخشی از دکوراسیون فضای اتاق است. بنابراین از نظر جنس، رنگ، طرح و... باید با فضایی که آن را استفاده می‌کنید، کاملا همخوانی داشته باشد. بنابراین اگر قرار است از کاغذ دیواری استفاده کنید، حتما پیش از هزینه کردن، درست انتخاب کنید.

 

 تنوع کاغذ دیواری اگر نگوییم به اندازه پرده است‌ اما کم از آن هم نیست

انواع ساده تا طرح‌دار، انواع ساده تک رنگ و طرح‌دار تک رنگ تا رنگی، طرح‌دار چند رنگ، طرح‌دار دو رنگ، طرح و جنس متالیک، الیافی با تنوع در نوع الیاف و... از نمونه‌های کاغذ دیواری هستند. به غیر از اینها، مکان کاربرد کاغذ دیواری نیز طرح‌های مختلف آن را تعریف می‌کند. بنابراین نخستین قدم قبل از خرید، انتخاب مکان استفاده، نوع طرح، تناسب با فضا است. بعد از آن باید به‌دنبال قیمت در محدوده سلیقه مشخص‌شده‌تان باشید.

 

کاغذ دیواری برای اتاق کودک

دست‌تان برای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک، باز است. از طرح ساده، طرح گل، حیوانات، کارتنی، فانتزی، رنگی و.... طبیعی است که برای انتخاب به جنسیت فرزندتان هم دقت می‌کنید. اندازه اتاق کودک، میزان نورگیر بودن، تعداد دیوارها، رنگ وسایل اتاق، رنگ و طرح پرده، فرش، موکت و... برای انتخاب رنگ و طرح و جنس کاغذ دیواری مهم است.

 

کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اتاق خواب باید فضای آرام‌بخشی داشته باشد. بنابراین بهتر است کاغذ دیواری‌ای که انتخاب می‌کنید، تک رنگ، خلوت و ترجیحا رنگ روشن باشد. طرح‌های هندسی خلوت، طرح طبیعت، درخت، گل، پرنده، طرح آسمان و... برای اتاق خواب مناسب است.

 

اتاق نشیمن و پذیرایی

رنگ و طرح کاغذ دیواری باید با کف، طرح مبل، فرش و پرده همخوانی داشته باشد. طرح پروانه، گل، هندسی و ساده مناسب است.

 

کاغذ دیواری برای آشپزخانه

 

در فضای باز ببینید

اگر امکان این وجود داشته باشد که کاغذ دیواری را در سطح گسترده ببینید، بسیار عالی است. این کار کمک می‌کند تا شکل کاغذ دیواری را روی دیوار مکان مورد نظرتان تصور کنید.

مراکز خرید کاغذ ‌دیواری در تهران

درحال حاضر در مناطق مختلف تهران، امکان خرید کاغذ دیواری وجود دارد. برای مثال در شرق تهران، در خیابان هفت‌ ‌حوض و در منطقه شمال غربی تهران، خیابان سهروردی، راسته فروش کاغذ دیواری هستند. اما بازار تهران مرکز عمده فروش کاغذ دیواری است. بنابراین بسته به محل سکونت‌تان می‌توانید مرکز مناسب را پیدا کنید. اما بازار تهران گزینه مطمئن‌تری است. کاغذ دیواری را به شکل آنلاین نخرید. به این دلیل که باید کیفیت، رنگ و طرح کاغذ دیواری را از نزدیک ببینید. بسته به متراژ کاغذ دیواری، کیفیت آن، طرح و کاربردش، قیمت کاغذ دیواری متفاوت بوده و از متری99هزار تومان تا 350هزار تومان متفاوت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید