• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8189
+
-

تهران کارت‌پستالی

یادداشت
تهران کارت‌پستالی

محمد اصغری:

در حالی دهه اول اسفند به پایان می‌رسد که در مقایسه با بلندمدت در کل با حدود 43درصد با کمبود بارش‌ روبه‌رو هستیم. در بین استان‌ها تا این لحظه به نوبت اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی؛ بهترین‌ها و سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد؛ بدترین‌ها از نظر میزان بارش بوده‌اند.در این میان تهران با 35درصد کمبود بارش در میانه این جدول واقع شده است.

امروز دنباله موجی که از دوشنبه به کشور نفوذ کرده در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی نمایان خواهد شد. فردا با گذر موجی ضعیف هموطنان عزیز ما در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان به‌صورت ضعیف‌تری باید در انتظار بارش باشند. شنبه همزمان با نفوذ جریان‌های پایدار روزِ آرامی را در پیش خواهیم داشت.

این در حالی است که یکشنبه دوباره زمینه برای ظهور ابر و بارش برف و باران به‌ویژه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان و بخش‌هایی از ‌ اردبیل فراهم خواهد بود. وزش باد احتمالا شرایط را برای غبارآلودگی خوزستان و ایلام آماده خواهد کرد. از طرفی، همزمان با غلبه بادهایی از سوی غرب کشور، دوشنبه یک روز پاکیزه و کارت پستالی خواهیم داشت. از یکشنبه شب تا دوشنبه هوای تهران بارانی خواهد شد.

نخستین بارش شیراز در هفته آینده و به‌احتمال فراوان روز سه‌شنبه خواهد بود. فردا لحظاتی هوای رشت بارانی خواهد بود. با اینکه آسمان اصفهان از یکشنبه ابری پیش بینی می‌شود، ولی احتمال بارندگی در این شهر بعید به‌نظر می‌رسد. مشهدی‌های عزیز هم یکشنبه و هم پنجشنبه هفته آینده باید منتظر بارندگی باشند. هم‌میهنان عزیز ما در کرمانشاه از امشب تا پایان هفته آینده باید در انتظار بارندگی باشند.

عمده‌ترین رویداد جوی در بندرعباس در چند روز آینده وزش باد و موج‌دار شدن آب‌های تنگه هرمز خواهد بود. با توجه به‌وجود تمام متغیر‌ها در اهواز در روز یکشنبه، به‌احتمال فراوان در این شهر شاهد بارندگی خواهیم بود. تبریزی‌های عزیز هم باید در روزهای آینده منتظر بارندگی به‌ویژه در روزهای آدینه و دوشنبه باشند. سه‌شنبه هفته آینده برای مدتی بسیار کوتاه آسمان کرمان بارانی است. با توجه به اینکه از این پس، آذرخش(رعد و برق) در کشور به فراوانی رخ خواهد داد، بهتر است برای حفظ جان خود در مکان‌های بلند قرار نگیرید.

همچنین از درختان، تپه‌ها، بند لباس، سیم‌های برق، لوله‌های فلزی و آب دور شوید. در ضمن اگر لباس‌های شخصی‌تان خیس شد، سعی کنید آنها را هرچه زودتر از تن‌ خود ‌ درآورید و از خود دور کنید و تنها در موارد ضروری از تلفن همراه استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید