• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81741
+
-

۶ شکارچی متخلف در کرمان دستگیر شدند

6 شکارچی متخلف با پرونده‌های مختلف شکار حیوانات وحشی در استان کرمان دستگیر شدند. 

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بردسیر گفت: ۲ شکارچی متخلف که اقدام به شکار ۲ رأس قوچ و میش در این شهرستان کرده بودند با هوشیاری ماموران حفاظت محیط ‌زیست دستگیر شدند. 

 «میلاد اسماعیلی» افزود: ماموران یگان حفاظت محیط ‌زیست شهرستان بردسیر حین انجام ماموریت در منطقه چهل‌تن با ۲ شکارچی متخلف روبه‌رو می‌شوند. 

وی ادامه داد: متخلفان بلافاصله از تاریکی هوا استفاده و فرار می‌کنند که با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند. 

اسماعیلی گفت: از متخلفان صید در بردسیر یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی ۲۷۰ و همچنین یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی دولول و 50 گلوله ۲۷۰ کشف و ضبط شد. 

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط ‌زیست بخش شهداد شهرستان کرمان گفت: شکارچی متخلفی که با سلاح دست‌ساز اقدام به شکار پرندگان وحشی می‌کرد در شهداد کرمان دستگیر شد. 

«حامد جلیلوند» افزود: ماموران حفاظت محیط ‌زیست شهداد از توابع کرمان بعد از اطلاع از اقدام این شکارچی وی را شناسایی و دستگیر کردند و یک قبضه اسلحه دست‌ساز و مقداری لاشه پرنده از منزل متخلف شکار و صید کشف و ضبط شد. 

وی ادامه داد: طی یک فقره بازرسی از منزل تعداد 8 قطعه کبوتر وحشی به همراه یک قبضه اسلحه دست‌ساز و مقادیری ادوات شکار کشف و ضبط شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان کرمان پس از یک‌سری عملیات شناسایی در بازرسی از منزل 3 نفر مظنون به شکار غیرمجاز گوشت 3 رأس قوچ و میش وحشی کشف و ضبط شد. 

«مهدی افشارپور» افزود: در هر یک از این منازل بقایای لاشه یک رأس قوچ یا میش کشف شد و مجرمان به همراه پرونده‌ها به مقام قضایی شهرستان معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید