• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81724
+
-

رونق اشتغال با برداشت خرما در میرجاوه

اشتغال
رونق اشتغال با برداشت خرما در میرجاوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: یک‌هزار نفر روزانه در کار برداشت و بسته‌بندی خرما در شهرستان میرجاوه مشغول به کار هستند. 

«محسن کهرازهی» در گفت‌وگو با عصر هامون افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی شهرستان میرجاوه افزون بر 3010 هکتار است که 2174 هکتار آن حدود 72 درصد زیر کشت انواع خرماست. 

وی با بیان این‌که از میزان سطح زیر کشت خرما 1200 هکتار بارور و 974 هکتار آن غیربارور است، ادامه داد: ارقام تجاری و عمده خرمای شهرستان ربی و مضافتی است که از این سطح انتظار می‌رود بیش از 7 هزار تن خرما برداشت شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: برداشت خرمای شهرستان تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد. به طوری که در سال رونق تولید توانسته روزانه زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را به طور مستقیم فراهم کند. 

کهرازهی با اشاره به ارگانیک بودن محصول نخلستان‌های منطقه تصریح کرد: خرمای شهرستان پس از برداشت و بسته‌بندی به سردخانه‌های شهرستان و زاهدان منتقل و متناسب با نیاز بازار، راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌شود. 

این مسئول گفت: طی 2 سال اخیر با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، 200 هکتار ارقام تجاری و اقتصادی به خصوص رقم پیارم جایگزین ارقام نامرغوب در راستای اصلاح و نوسازی باغ‌های خرما شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید