• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81728
+
-

خدمات ۱۴ میلیارد تومانی بیمه سلامت به روستاییان استان

سلامت
خدمات ۱۴ میلیارد تومانی بیمه سلامت به روستاییان استان

مدیر ‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به ارائه خدمات ۱۴ میلیارد تومانی به روستاییان استان کرمان گفت: سیستم پزشکی خانواده و نظام ارجاع در 5 رکن ‌در سطح روستاها فعالیت می‌کنند. 

«محمد جعفری» در گفت‌و‌گو با تسنیم افزود: در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت 2 نوع بیمه درمانی وجود دارد که یک نوع آن بحث بازنشستگی دارد و مردم روستا باید از این نوع بیمه‌ای که دولت تدارک دیده استقبال کنند و اقبال اولیه باید از سمت مردم باشد. 

جعفری بیان کرد: نوع دوم بیمه خدمات درمانی است که توسط بیمه سلامت در حال انجام است و در استان کرمان یک میلیون و 280 هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. عمده آن‌ها در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت قرار دارند. 

مدیر‌ کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به این‌که این افراد در شبکه بیمه سلامت رایگان همراه با سیستم پزشکی خانواده و نظام ارجاع خدمات می‌گیرند، افزود: سیستم پزشکی خانواده و نظام ارجاع در 5 رکن شامل پزشک عمومی، دندان‌پزشک عمومی، مامای خانواده، داروخانه‌ها و خدمات آزاد در روستاها فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان این‌که مراکز خدمات بیمه سلامت در 200 نقطه مرکز دهستان‌های سراسر استان کرمان قرار گرفته است، گفت: ماهانه افزون بر 14 میلیارد تومان خدمات بیمه سلامت در روستاهای استان کرمان انجام می‌شود. 

جعفری با بیان این‌که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا جامعه روستایی با خیال راحت زندگی کند و در بحث درمان مشکلی نداشته باشد، تاکید کرد: این خدمات بیمه‌ای در روستاها برای آن است که روستاییان در کنار خانواده خود در روستاها بمانند و در همان جا کار کنند و از حاشیه‌نشینی در شهرها بپرهیزند. 

وی روستاییان را قشر مولد کشور دانست و گفت: باید بیش از این‌ها به روستاییان خدمات داد و در این زمینه تمام سعی خود را انجام می‌دهیم و حمایت خواهیم کرد. بیمه سلامت تلاش می‌کند دغدغه‌های درمانی مردم در اقصی نقاط استان کرمان را به حداقل برساند. 

مدیر‌ کل بیمه سلامت استان کرمان با بیان این‌که شاخص‌های سلامت در بسیاری از روستاها مانند شهرهاست و دسترسی به پزشک و دارو در بسیاری از روستاها وجود دارد، افزود: در بعضی خدمات مانند غربالگری‌های دیابت و فشارخون در روستاها حتی از شهرها هم بهتر عمل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید