• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81727
+
-

90درصد جرائم خشن در جنوب و شرق استان رخ می‌دهد

 معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از ۹۰ درصد جرائم خشن در جنوب و شرق استان به دلیل این است که فرد کنترل خشم و مهارت‌های ارتباطی را نمی‌داند و در زمینه سلامت روان کار نشده است. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ «احمد یوسفی» افزود: در حوزه سلامت روان در جنوب و شرق استان واقعاً مشکل داریم. با وجود فضای مجازی، جوان امروز بین مسائل این فضا و سنت‌های گذشته گیر کرده است که حوزه سلامت روان می‌تواند کمک شایانی به حل این مشکل کند. 

یوسفی گفت: مردم جنوب و شرق استان کرمان بسیار مردم شریف، نجیب و آموزش‌پذیری هستند، اما کم‌کارکردی در این زمینه داریم که به سازمان‌های متولی برمی‌گردد و از رسانه‌ها می‌خواهیم به این حوزه بپردازند.  وی گفت: ۵۵۷ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان در سال جاری جان خود را از دست داده‌اند که سرمایه انسانی فعال جامعه بوده‌اند و فوت آن‌ها خسارت زیادی به جامعه وارد می‌کند.  

یوسفی ادامه داد: این آمار تلفات در تصادفات استان بحران است و قطعاً عامل اصلی در تصادفات سلامت روان است. اگر سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی و سمن‌ها پای کار بیایند، به سمت عدد صفر در کشته‌های جاده‌ای حرکت می‌کنیم.  معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کارشناسان 4 عامل انسانی، جاده، خودرو و محیط را در تصادفات ذکر می‌کنند، اما من معتقدم عامل انسانی مهم‌تر است؛ زیرا همه موارد دیگر در اختیار انسان است و باید ذائقه و اندیشه توسط سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی تغییر پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید