• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81583
+
-

مرد سارق پیش از شلیک به‌سوی پلیس به ضرب گلوله از پا درآمد

دوئل پلیس و سارق مسلح

دوئل پلیس و سارق مسلح


عملیات مأمور و سرباز کلانتری برای بازداشت 2‌مرد سابقه‌دار به درگیری ختم شد و در این میان سرباز، زخمی و یکی از مردان سابقه‌دار با شلیک گلوله پلیس کشته شد.
به گزارش همشهری، ساعت 7صبح بیست و دوم شهریورماه، یکی از افسران کلانتری 148انقلاب به همراه سربازی جوان سوار بر خودروی پلیس در حال گشتزنی بودند که در خیابان قریب و مقابل بیمارستان امام خمینی، به 2 مرد پژوسوار مشکوک شدند. راننده کنار خیابان توقف کرده بود و سرنشین دیگر پیاده شده و اطراف را می‌پایید. مأمور پلیس برای بررسی موضوع سراغ آنها رفت اما راننده پژو با دیدن پلیس پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. همزمان مأمور پلیس، سرنشین دیگر پژو را که مدعی بود قصد رفتن به داخل بیمارستان و استفاده از سرویس بهداشتی را داشته، دستگیر کرد و به داخل ماشین گشت انتقال داد و شروع به تعقیب راننده فراری کرد.
20دقیقه از تعقیب و گریز خیابانی گذشته بود تا اینکه راننده پژو وارد کوچه‌ای بن‌بست شد. او وقتی دید گیر افتاده قصد داشت دور بزند، اما ماشین گشت پلیس مانع او شد. در این شرایط بود که راننده پژو از ماشین پیاده شده و با چاقویی که همراهش بود مأمور پلیس و سرباز را که محاصره‌اش کرده بودند تهدید کرد. او در یک لحظه با چاقو به سمت سرباز حمله کرد و ضربه‌ای به او زد. در این شرایط مأمور پلیس اسلحه‌اش را به سمت وی گرفت و به او التیماتوم داد تا چاقویش را زمین بگذارد. او اما توجهی به اخطار پلیس نکرد و این بار با چاقو تهدید کرد که باید همدستش آزاد شود.
مرد مرموز در یک چشم بر‌هم زدن در ماشین پلیس را باز کرد و اسلحه سرباز را برداشت و به سمت مأمور پلیس نشانه گرفت. او همچنان تهدید می‌کرد که باید همدستش آزاد شود اما در همین لحظه مأمور پلیس گلوله‌ای به سمت او شلیک کرد و مرد مرموز نقش زمین شد. در این شرایط همدست وی از ماشین پلیس پیاده شد و فرار کرد اما مأمور پلیس او را نیز هدف گلوله قرار داد و وی زخمی و دستگیر شد.

گزارش مرگ
به‌دنبال این حادثه سرباز کلانتری، و مردان ناشناس که هدف گلوله پلیس قرار گرفته بودند به بیمارستان انتقال یافتند، اما یکی از متهمان(راننده پژو) که با چاقو به سمت سرباز هجوم برده و او را زخمی کرده بود به کام مرگ رفت. به این ترتیب گزارش این حادثه به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات و بازداشت متهم دیگر این حادثه را صادر کرد. این متهم صبح دیروز پس از بهبودی برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. درحالی‌که آثار چندین گلوله روی بدنش بود می‌گفت زنده ماندنش معجزه بوده است. وی درخصوص روز حادثه گفت: صبح 22شهریور‌ماه بود که به همراه دوستم احمد به مقابل برج میلاد رفتیم. احمد رفیق 20ساله من بود که هم اعتیاد به مواد‌مخدر داشت و هم سابقه سرقت. آن روز سوار بر پژوی احمد بودیم و از یک خرده فروش، ‌مواد خریدیم. پس از آن به سمت بلوار کشاورز حرکت کردیم. وقتی روبه‌روی بیمارستان امام خمینی رسیدیم، توقف کردیم تا مواد بکشیم. داخل ماشین مواد را مصرف کردیم و بعد ‌از ماشین پیاده شدم تا به دستشویی بروم. می‌خواستم به داخل بیمارستان بروم که در همین هنگام مأمور پلیس آمد و احمد که ترسیده بود فرار کرد. همین باعث شد که شک پلیس بیشتر شود و من دستگیر شدم و مأموران به تعقیب احمد پرداختند و او را در کوچه بن‌بست محاصره کردند. در آن زمان احمد نشئه بود و برای همین با مأمور و سرباز درگیر شد. من هم از ترس قصد فرار داشتم که تیر خوردم. اصلا فکرش را نمی‌کردم که زنده بمانم اما جان سالم به‌در بردم.
وی ادامه داد: من سابقه سرقت ندارم اما سابقه درگیری و حمل مواد دارم که چندین بار به زندان رفته‌ام.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که همدست این مرد که با شلیک گلوله پلیس کشته شده متولد سال 60 و سابقه‌دار است. در بازرسی خودروی وی نیز ضبط و باند و وسایل دیگر کشف شده که به‌نظر می‌رسد سرقتی باشد. با این حال تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید