• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81564
+
-

ادامه طرح ویژه ترافیکی در اصفهان تا اواسط مهر

از میان خبرها
ادامه طرح ویژه ترافیکی در اصفهان تا اواسط مهر

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح آرام‌سازی ترافیک با توجه به تردد بیشتر خودروها همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و کاهش آلاینده‌های جوی تا نیمه ماه مهر در اصفهان اجرا می‌شود. سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت به هیچ سازمانی اجازه عملیات عمرانی نخواهیم داد تا این طرح به خوبی انجام شود.  وی با اشاره به این‌که براساس قوانین راهنمایی و رانندگی هرگونه عملیات عمرانی در سطح معابر و جاده‌ها باید با کسب مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گیرد، اظهار کرد: تمامی سازمان‌ها حتی شهرداری‌ها برای اجرای عملیات عمرانی در معابر شهری باید از پلیس راهور به علت عهده‌‌داری مسئولیت ایمنی ترافیک، مجوز دریافت کنند.
رئیس پلیس راهور اصفهان تصریح کرد: بر این اساس تا نیمه مهرماه تمامی فعالیت‌های عمرانی در سطح معابر شهری به جز در موارد ضروری مانند ترکیدگی لوله‌های آب یا گاز، غیرقانونی است. به گفته وی با سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در این مدت بدون مجوز اقدام به فعالیت‌های عمرانی کنند برخورد می‌شود.
محمدی به برپا نکردن نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهرها تا نیمه ماه مهر اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای کنترل ترافیک و روان‌سازی تردد برای عموم مردم به‌ویژه دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.
وی به اقدامات ایمنی ویژه مدارس در راستای آرام‌سازی ترافیک اشاره و اضافه کرد: شهرداری‌ها پیش از بازگشایی مدارس موظف به طراحی خط‌کشی و سرعت‌گیرهای در محدوده مدارس شدند.
 رئیس پلیس راهور اصفهان همچنین بر نظارت بیشتر بر سرعت و ظرفیت سرویس‌های مدارس تاکید کرد و گفت: سرویس مدارس باید به تناسب ظرفیتی که خودرو دارد، اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند و در غیر این صورت با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.
بنا بر آمار اداره کل پزشکی قانونی اصفهان در پنج ماهه سال جاری، ۴۸۷ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های برون شهری و درون شهری اصفهان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۸۱ نفر یعنی 25/1 درصد افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید