• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81463
+
-

راه اندازی اورژانس اجتماعی در 5 شهرستان

راه اندازی اورژانس اجتماعی در 5 شهرستان

اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم راه‌اندازی شد. مهم‌ترین ویژگی خدمات ارائه‌شده به آسیب‌دیدگان اجتماعی در دسترس بودن، تخصصی بودن و ارائه به موقع خدمات است. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان به ایرنا گفت: در هر جامعه‌ای قطعا برخی آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و این موضوع مهم در کشورمان و این استان نیز مستثنی نیست. 

سلمان حسینی اظهار کرد: با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی، برای کنترل و جلوگیری از آنها باید تمهیداتی اتخاذ شود. در این زمینه بهزیستی استان همزمان با سراسر کشور به راه‌اندازی اورژانس‌های اجتماعی اقدام کرده است. 

وی توضیح داد: اورژانس اجتماعی 4 برنامه مرکز مداخله در بحران، خدمات سیار (خودروهای معروف ۱۲۳)، خط ۱۲۳ و پایگاه‌های خدمات اجتماعی را مد نظر دارد. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی زنجان افزود: هم‌استانی‌ها می‌توانند ۲۴ ساعته موارد مربوط به کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری، موارد مربوط به خودکشی، فرار دختران و پسران از خانه و اختلافات حاد خانوادگی را از طریق تماس با خط یادشده اطلاع دهند. کارشناسان در این زمینه آماده پاسخگویی‌ هستند. 

به گفته حسینی، در صورت نیاز، روان‌شناسان و مددکاران تیم‌های تخصصی در اسرع وقت خدمات تخصصی ارائه می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: خودروهای خدمات سیار به ‌ویژه خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی زنجان پل ارتباطی با افراد آسیب‌دیده بوده و هرروز و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس‌های عموم و مداخله در بحران است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید