• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81416
+
-

ضرورت ایمن سازی بازار سنتی ملایر

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: موانع بحرانی بازار سنتی شهر ملایر و بیمه مغازه‌داران و واحدهای مستقر در این بازار باید با هدف اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل، افزایش استقامت و تاب‌آوری منطقه اجرا شود. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، قدرت‌الله ولدی در جلسه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ملایر گفت: مدیران با رفع موانع و سنجش امکانات باید بحران را قبل از وقوع مدیریت و از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند. وی ادامه داد: سیلاب فروردین امسال چراغ راهی است تا بتوانیم با مدیریت اصولی موانع بحرانی را رفع کنیم. 

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اختصاص اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز از سوی دولت برای ترمیم خسارت‌ها و مناطق آسیب‌دیده خطاب به مدیران گفت: قبل از شروع فصل سرما همه امکانات خود را بسنجید و مانور واقعی بحران را در دستگاه اجرایی مربوطه خود انجام دهید تا در مواقع بحران با مشکل مواجه نشویم. 

ولدی از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد موارد ضروری همچون ژنراتورهای برق، ذخیره‌های سوخت، آب آشامیدنی، مکان تخلیه اضطراری، غذا و انبار، ذخیره آرد، تجهیز مکان‌های اضطراری و بسته‌بندی اقلام خوراکی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
وی همه این اقدامات را برای تحقق 3 عامل مهم صیانت از مردم، حفاظت از زیرساخت‌ها و مقابله با حوادث دانست و ضمن تقدیر از تلاش بنیاد مسکن و بانک‌های عامل در ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات واحدهای خسارت‌دیده از سیلاب افزود: در مراحل بعدی پرداخت تسهیلات بانک‌ها همراهی بیشتری با متقاضیان داشته باشند. 

معاون استاندار همدان خواستار کاهش نوبت‌دهی پرداخت تسهیلات خسارت‌ها از یک ‌ماه به یک هفته به عنوان یکی از مصوبه‌های این ستاد شد و توضیح داد: بانک‌های عامل در مورد پذیرش وثیقه‌ها و ضمانت‌های بانکی نرمش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به مردم کمک بیشتری کنیم. 

ولدی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که دولت برای خسارت‌های سیلاب اختصاص داده است باید به دست مردم برسد و برای کاهش نارضایتی مردم و کمک به آنها وظیفه ذاتی خود را خوب انجام دهیم. وی همچنین بر لزوم رفع مشکلات خاموشی روستاها، اصلاح فیدرهای مشکل‌دار برق ملایر و تسریع روند اجرایی مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی این شهرستان تأکید کرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز در این جلسه گفت: ۲ هزار لیتر بر ثانیه آب از سد کلان ملایر برای مهار بارش‌ها و پیشگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی در فصل پاییز از طریق شیر تخلیه خارج می‌شود. منصور ستوده افزود: این میزان آب خروجی نیز از طریق رودخانه به دشت تزریق می‌شود و هم‌اکنون دریچه‌های سد کلان باز شده است. 

وی با اشاره با نظارت و بازرسی‌های در دست انجام مسیر رودخانه‌ها و جویبارهای متصل به سد کلان ادامه داد: در این بازرسی‌ها مسیر عبور آب در رودخانه باز شد تا از طغیان آن جلوگیری شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید