• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81346
+
-

اجرای طرح« روستای بدون بیکار» در کردستان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کردستان با اشاره به استراتژی‌های صندوق در حمایت از روستاییان گفت: ایجاد روستاهای بدون بیکار یکی از طرح‌های بدیع صندوق در حمایت از روستاییان است که در راستای استراتژی صنعتی‌سازی روستاها مطرح و اجرا شده است.   به گزارش ایسنا «جعفر شرف‌خانی» با اشاره به این‌که نقش خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه موثر و ارزنده است، اظهار کرد: رسانه‌ها در بیان نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی نقش کلیدی دارند و باید با تلاش بیشتری به رسالت خود ادامه دهند.

وی با بیان این‌که از جمله شاخص‌های ارزیابی سیستم‌های بانکی و مالی پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات و مسائل حقوقی و تجهیز منابع صندوق است، ادامه داد: در سال 97 صندوق کارآفرینی استان رتبه پنجم کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات و رتبه چهارم را در زمینه حقوقی به خود اختصاص داده است که در مقایسه با استان‌های صنعتی و پرجمعیت این آمار مطلوب ارزیابی می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان از سال 92 تاکنون 11 هزار و 76 فقره تسهیلات به مبلغ 186 میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای 15 هزار نفر پرداخت کرده است که از این مبلغ، 3هزار و 515 فقره برای ازدواج و 2 هزار و 94 فقره برای تسهیلات ضروری، ودیعه مسکن و درمان پرداخت شده است.


جذب صددرصدی تسهیلات اشتغال پایدار 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سال گذشته 5/1میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق توسعه کارآفرینی امید اختصاص داد.  وی اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید در فاز اول و دوم پرداخت این تسهیلات، حدود 140 درصد به مناطق عشایر و روستایی برای ایجاد اشتغال، پایداری و ماندگاری مردم در مناطق روستایی و همچنین رونق تولید و اشتغال در این مناطق پرداخت تسهیلات داشته است.

وی از جذب صددرصدی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان خبر داد و گفت: در مرحله اول 40 درصد معادل 73 میلیارد تومان از مازاد سایر منابع استان‌هایی که نتوانستند تسهیلات را جذب کنند به استان کردستان اختصاص داده شد که همه این مبلغ جذب شده است.

شرف‌خانی اعلام کرد: از 73 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی صندوق توسعه ملی، 2 هزار و 600 فقره تسهیلات را برای ایجاد اشتغال 2 هزار و 900 نفر پرداخت کرده‌ایم.  وی با بیان این‌که 65 درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید استان در بخش کشاورزی، 10 درصد در بخش صنعتی، 10 درصد در بخش گردشگری و 15 درصد در بخش خدمات هزینه می‌شود، عنوان کرد: تفاوت این درصدها در مقایسه با سنوات گذشته این است که بیشتر این تسهیلات در بحث خدمات پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر به سمت بوم‌گردی، صنعت و کشاورزی نیز گرایش پیدا کرده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اظهار کرد: کردستان در راستای اجرای برنامه‌های استراتژیک صندوق کارآفرینی امید در سال جاری که تحت عنوان روستای بدون بیکار، روستا محصول و صندوق‌های خرد محلی تعریف شده است، کارگروهی ویژه تشکیل داده که در گام اول 600 صندوق شامل تولیدات یا فراوری محصولات توسط بانوان روستایی ایجاد شده است.  وی با تاکید بر این‌که امید است بتوانیم این استراتژی‌ها را به صورت واقعی و نه سوری و مستندسازی به انجام برسانیم، یادآور شد: همکاری دهیاران و مردم، حضور فعالان اقتصادی برای شناخت ظرفیت روستایی و موفقیت در اجرای این استراتژی‌ها اهمیت زیادی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید