• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234122
+
-

دستور رئیس‌جمهور برای فارغ‌التحصیلان بیکار

مراسم تودیع و معارفه سکاندار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی جامعه دانشگاهی بسیار مورد توجه قرار گرفت، چرا که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در این مراسم از لزوم تغییر فضای دانشگاه و نحوه تدریس صحبت کرد.
تناسب تحصیل با بازار کار که به‌عنوان یکی از چالش‌های تحصیلات دانشگاهی و اشتغال شناخته می‌شود در صحبت‌های رئیس‌جمهور مورد تأکید قرار گرفت. پزشکیان در این رابطه توضیح داد:« این همه دانشگاه را برای چه می‌خواهیم؟ با چه کیفیتی؟ برای حل چه مشکلی؟ جوانان کشور و بچه‌های پاک و بی‌گناه را می‌آوریم، ۴ سال یا ۱۰ سال وادار می‌کنیم درس بخوانند بعد بیرون می‌آید، به او می‌گوییم کار نداریم.»

مسئله‌ای به نام کار فارغ‌التحصیلان
با توجه به اینکه حل مسئله بیکاری افراد تحصیلکرده نیازمند نقش آفرینی هماهنگ مسئولان و سیاستگذاران است، پزشکیان در صحبت‌های خود گریزی به این موضوع زد و گفت: «‌باید مجلس و وزارت علوم کمک کنند تا آدم‌هایی تربیت کنیم که به درد جامعه بخورند. عالمی که عمل نداشته باشد به چه درد می‌خورد؟ جوان تربیت می‌کنیم و افتخار می‌کنیم نخبه تربیت کردیم. اما چند درصد از نخبگان ما در این کشور می‌مانند؟ چرا نمی‌مانند؟» رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: «چگونه آنان را تربیت کردیم که نخبگان ما می‌روند و می‌خواهند برای جای دیگر کار کنند. چرا؟ برای اینکه از ابتدا آموزشی که می‌دهیم ایراد دارد.»

دانشجویان کدام رشته‌ها‌ راحت‌تر کار پیدا می‌کنند؟
سال گذشته،1402مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وابسته به وزارت علوم در این رابطه آماری منتشر کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید