• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81197
+
-

پیش‌بینی بارش‌های پاییزه نرمال برای لرستان

پیش‌بینی بارش‌های پاییزه نرمال برای لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی بارش در محدوده نرمال برای فصل پاییز ۹۸ در این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «بهروز مرادپور» گفت: بر اساس آخرین پیش‌بینی فصلی از سوی مرکز اقلیم‌شناسی مشهد، پدیده‌های دورپیوندی و مدل‌های پیش‌بینی فصلی نشانگر بارش در محدوده نرمال تا کمی بیش از آن برای فصل پاییز در استان لرستان هستند.

وی ادامه داد: دورپیوندها و پیش‌بینی اغلب مراکز و مدل‌های بین‌المللی حاکی از تداوم ال‌نینوی ضعیف است و طی این مدت شاهد تقویت امواج پایدار روی شرق آسیا و اروپا خواهیم بود. مرادپور بیان کرد: این امواج به ورود سامانه‌های بارشی فراوان‌تری به کشور منجر می‌شود که این الگو پشتیبان بارش پاییزه با گرایش نرمال تا بیش از نرمال در ایران و از جمله لرستان است.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: آغاز بارش‌های پاییزه، طبق مدل‌های دریافتی، از شروع نیمه دوم مهر به بعد خواهد بود. وی افزود: در نیمه دوم آذر بارش در جنوب ‌غربی ایران به کمتر از نرمال متمایل خواهد شد به‌ طوری که از اواخر پاییز تا شروع زمستان حدود یک ماه بارش در غرب و جنوب غرب استان کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.این مسئول گفت: صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارش و دما بین ۶۵ تا ۷۰ درصد بوده و در ماه‌های گرم صحت آن کمتر از ماه‌های سرد سال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید