• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81211
+
-

جمع‌آوری گازهای همراه نفت؛ نیازمند 5/3 میلیارد دلار

استاندار خوزستان با بیان این‌که برای جمع‌آوری کل گازهای موجود در هوای استان 5/3 میلیارد دلار نیاز داریم، گفت: اگر مجتمع پتروشیمی امیرکبیر هم در این کارها سهیم شود، می‌تواند تامین خوراک خود را پایدار کند. به گزارش ایسنا، «غلامرضا شریعتی» اظهار کرد: اکنون در حال تامین 800 میلیون دلار برای هلدینگ خلیج فارس هستیم تا این هلدینگ از طریق پالایشگاه بیدبلند 2 خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی را تامین کند.

وی افزود: می‌توان با وزیر نفت مذاکره کرد تا بتوان سهمی از هلدینگ خلیج فارس را به عنوان خوراک مورد نیاز مجتمع پتروشیمی امیرکبیر به این مجموعه اختصاص داد. شریعتی خطاب به مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر گفت: تلاش کنید در پروژه‌های جمع‌آوری فلرهای گازی استان مشارکت کنید تا علاوه بر تامین خوراک مورد نیاز خود، سهمی در بهبود شرایط زیست‌محیطی استان داشته باشید.

استاندار تاکید کرد: در این زمینه پیش از این کوتاهی شده است و علی‌رغم مذاکرات با وزیر و موافقت وی، مسئولان پیشین پتروشیمی امیرکبیر از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند. وی گفت: ما آماده هستیم به هر شکلی که شده، مشکل تامین خوراک مجتمع پتروشیمی امیرکبیر را حل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید