• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81209
+
-

هرس کنوکارپوس‌های اهواز تا نیمه مهر

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به در پیش بودن باران‌های پاییزی، از تکمیل عملیات هرس درختان کنوکارپوس تا نیمه مهرماه به منظور پیشگیری از بروز تنگی نفس در شهروندان  خبر داد. «علیرضا عالی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بروز سالانه تنگی نفس پاییزی در اهواز و احتمال تاثیر درختان کنوکارپوس در این بیماری اظهار کرد: پیرو تاکید شورای سلامت و استاندار خوزستان، هرس درختان کنوکارپوس در سال جاری زودتر از موعد آغاز شده است زیرا احتمال وقوع نخستین بارندگی در مهرماه وجود دارد.

وی با بیان این‌که هرس اغلب درختان کنوکارپوس در شهر اهواز مستمر و به صورت هرس فرم انجام می‌شود، ادامه داد: با وجود این، درختانی که به صورت انبوه کاشته شده‌اند و احتمال گرده‌افشانی گسترده دارند، باید هرس شوند که در این راستا اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: تا 24 شهریورماه از حدود 120 هزار اصله کنوکارپوس که به صورت انبوه‌ به گل‌دهی خواهند رسید، 102 هزار و 785 اصله هرس شده‌اند. عالی‌پور بیان کرد: در این مدت به طور متوسط در مناطق هشت‌گانه روزانه 1200 درخت کنوکارپوس هرس شده که این رقم در روزهای باقیمانده به 2 هزار اصله درخت می‌رسد. وی افزود: در بیشترین حالت، حدود 40 هزار درخت کنکوکارپوس دیگر در اهواز به هرس فرم نیاز دارند که هرس این درختان هم تا نیمه مهرماه به پایان می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید