• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81187
+
-

تونل قلاجه از 15 مهر زیر بار ترافیک می‌رود

با بهره‌برداری از این تونل، ترافیک ایام اربعین بین 2 محور کرمانشاه- حمیل- ایلام و کرمانشاه- ایوان- ایلام تقسیم می‌شود و زائران شاهد گره ترافیکی و افزایش مدت زمان سفر در این محورها نخواهند بود

تونل قلاجه از 15 مهر زیر بار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: با اتصال خط انتقال برق و راه‌اندازی سیستم‌های روشنایی و تهویه، تونل قلاجه تا 15 مهرماه به صورت دائم زیر با ترافیک می‌رود. به گزارش ایرنا، «علی‌اصغر کاظمی» بیان کرد: تونل قلاجه در محور ایلام - ایوان - اسلام‌آباد غرب - کرمانشاه 2500 متر طول دارد که 12 کیلومتر گردنه پرپیچ و خم با شیب زیاد و مه‌گیر و برف‌گیر در زمستان را حذف و بیش از 10 کیلومتر محور مذکور را کوتاه‌ می‌کند.

وی افزود: این تونل اربعین سال گذشته با روشنایی موقت و بدون تهویه برای کاستن از ترافیک محور حمیل - ایلام زیر بار ترافیک قرار گرفت، اما از سال گذشته تاکنون با پی‌گیری‌های بسیار و تامین اعتبار لازم تا 15 مهر به صورت استاندارد زیر بار ترافیک خواهد رفت. کاظمی گفت: برای روشنایی استاندارد این تونل 2 لاین تاسیسات روشنایی به طول 5 کیلومتر و 40 دستگاه جت‌فن برای تهویه گازهای سمی و خطرناک نصب شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: هم‌اکنون خط انتقال برق به طول 10 کیلومتر از فیدر گیلان غرب در حال نصب و اتصال است و برای آن 30 کیلومتر کابل در 3 خط به کار رفته است.کاظمی اظهار کرد: با بهره‌برداری از تونل قلاجه و تقسیم ترافیک بین 2 محور کرمانشاه - حمیل - ایلام و کرمانشاه - ایوان - ایلام در ایام اربعین انتظار می‌رود دیگر شاهد گره ترافیکی و افزایش زمان سفر در این محورها نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :