• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81111
+
-

آزادسازی اراضی ملی در البرز

مدیرکل راه و شهرسازی البرز: ارزش عرصه ۶۴ هکتاری رفع تصرف شده ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و احکام قضایی لازم برای متصرف صادر شده است

خبر
آزادسازی اراضی ملی در البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از آزادسازی ۶۴ هکتار از اراضی ملی همجوار پروژه همت خبر داد.
«تقی رضایی» در حاشیه تخریب و رفع تصرف ۶۴ هکتار از اراضی ملی همجوار پروژه آزادراه همت و ضلع شمالی موسسه تحقیقاتی انستیتوپاستور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی که این ۶۴ هکتار را تصرف کرده بود صرفاً مالکیت یک عرصه 4 هکتاری و یک عرصه 1800 متری در این محدوده را داشته است.
وی ادامه داد: این شخص پیش از این نیز در حوالی پروژه آزادراه همت، ادعای مالکیت 6 هکتار را داشت که رفع تصرف شد.
مدیرکل راه و شهرسازی البرز توضیح داد: ارزش این عرصه ۶۴ هکتاری ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و احکام قضایی لازم برای متصرف صادر شده است.
رضایی با تاکید بر اهمیت رفع تصرف اراضی ملی، گفت: جدا از ارزش ریالی اراضی تصرف‌شده باید به این نکته توجه شود که دولت برای ساخت آزادراه همت هزاران میلیارد تومان هزینه کرده؛ حال برخی به تصرف اراضی ملی همجوار با پروژه پرداخته‌اند.

همچنین دادستان کرج عنوان کرد: متصرف این اراضی مدعی بود که مالکیت همه این ۶۴ هکتار به او تعلق دارد، ولی بعد از بررسی مشخص شد ادعای او کذب است.
«حاجی رضا شاکرمی» ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی در این خصوص حکم دادگاه بدوی و تجدید نظر صادر و دستور رفع تصرف این اراضی صادر شد.
وی گفت: شخص مذکور در ضلع جنوبی این اراضی و در مسیر پروژه آزادراه همت نیز 6 هکتار از اراضی ملی را تصرف کرده بود که سال گذشته با دستور قضایی رفع تصرف شد.
شاکرمی با بیان این‌که اراضی رفع تصرف شده به دلیل نزدیکی به پایتخت و همجوار بودن با پروژه همت از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: ارزش اراضی ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز توضیح داد: افرادی که به اراضی ملی دست‌اندازی می‌کنند بدانند عزم دستگاه قضایی برای برخورد جدی است.
شاکرمی با بیان این‌که پای هیچ نهاد و دستگاهی در تصرف این اراضی در میان نیست، افزود: این شخص در ضلع شمالی این اراضی مالکیت عرصه 4 هکتاری داشته، به این دلیل به‌راحتی در این اراضی رفت‌وآمد داشته و موفق به تصرف این اراضی
 شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید