• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81128
+
-

تهدید زباله‌ها در تاغزار‌های اشتهارد

خبر
تهدید زباله‌ها در تاغزار‌های اشتهارد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد ضمن تخلف اعلام کردن رهاسازی و تخلیه زباله در اراضی ملی گفت: این امر موجب سرایت حریق به تاغزارها و مراتع و مناطق بیابانی شهرستان می‌شود.
به گزارش فارس«حسین نعمایی» در بازدید از محل تخلیه زباله‌های شهرستان به دنبال تماس تلفنی همیاران طبیعت مبنی بر تخلیه زباله و وقوع حریق در اراضی ملی، ضمن تخلف اعلام کردن رهاسازی و تخلیه زباله در اراضی ملی گفت: این زباله‌ها توسط برخی واحدهای شهرک صنعتی در این اراضی تخلیه شده‌اند و برای این‌که شناسایی نشود که زباله‌ها مربوط به کدام شرکت است، آنها را آتش زده‌اند که این خود موجب سرایت حریق به تاغزارها و مراتع و مناطق بیابانی شهرستان می‌شود.
وی بیان کرد: دفع غیراصولی این زباله‌ها علاوه بر نمایش جلوه‌ای نامناسب از طبیعت و همچنین خورده شدن این زباله‌ها توسط احشام، دام‌ها و پرندگان و تأثیر بر محیط‌زیست منطقه و احتمال شیوع بیماری‌ها، معضلات اساسی و غیر قابل جبرانی را برای بهره‌برداران حاشیه این اراضی به دنبال دارد. 

وی عنوان کرد: از تمام دستگاه‌های ذیربط در خواست می‌شود نسبت به مکان‌یابی محل دفن زباله‌های صنعتی اقدام کنند، زیرا این اداره در حفظ و حراست از اراضی ملی و تاغزارها کوتاهی نخواهد کرد.
«نادر بیننده» معاون فرماندار شهرستان اشتهارد نیز در این بازدید ضمن اسفناک خواندن این عمل، بلافاصله با تماس تلفنی با مدیران شهرک صنعتی و رئیس محیط‌زیست خواستار پیگیری و رفع موضوع و رفع خطر احتمالی از تاغزارها و مراتع شهرستان شد و گفت: این موضوع با قید فوریت در جلسه مدیریت پسماند شهرستان که به صورت ماهیانه و مستمر در محل فرمانداری برگزار می‌شود، به صورت ویژه مطرح شده و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید