• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 4 مهر 1398
کد مطلب : 81077
+
-

پرونده تعهدات معوق خودروسازان به تعزیرات می‌رود

وزیر صنعت: تعهدات خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش‌فروش شده باید تا پایان امسال به صفر برسد، خودروسازان متخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند


پایان امسال آخرین فرصت شرکت‌های خودروسازی برای ایفای تعهدات معوق تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مشتریان است و پرونده خودروسازان متخلف به تعزیرات می‌رود.
به گزارش همشهری، تعهدات معوق خودروسازان در تحویل 400هزار خودروی پیش‌فروش شده به مشتریان موجب نارضایتی شده است. تازه‌ترین آمارهای رسمی از کاهش 47درصدی تیراژ تولید خودروهای داخلی در مرداد‌ماه امسال نسبت به پارسال حکایت دارد. با وجود این وزیر صنعت، دیروز پایان امسال را آخرین مهلت خودروسازان برای ایفای تعهدات معوق اعلام کرد و هشدار داد خودروسازان متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.  رضا رحمانی درباره آخرین وضعیت بازار و تولید خودروهای داخلی، گفت: برای ساماندهی این صنعت، اقدامات اصلاحی انجام شده که افزایش ساخت داخل و رفع تعهدات قبلی از اصلی‌ترین محور این برنامه‌هاست، با این روند خودروسازان باید پیش از شروع سال آینده تعهدات خود را به صفر برسانند. او افزود: شرکت‌هایی که توان تحویل تعهدات را داشته اما عامدانه و برای کسب منفعت از عمل به آن سرباز زدند، به تعزیرات معرفی می‌شوند.

کاهش 50درصدی خودروهای ناقص
2شرکت اصلی تولید خودرو در ایران یعنی سایپا و ایران‌خودرو در روزهای اخیر از سرعت گرفتن روند تحویل خودرو خبر داده‌اند. در این میان ایران‌خودرو اعلام کرده تعداد خودروهای دارای کسری قطعه از 105هزار دستگاه به 60هزار دستگاه رسیده و روند تجاری‌سازی‌ خودروهای کف با سرعت بیشتری ادامه دارد. به این ترتیب به‌نظر می‌‌رسد بیش از 50درصد خودروهای کف خطوط تولید جمع‌آوری، تکمیل و به مشتریان تحویل داده شده است. خودروسازان می‌گویند تکمیل خودروها و انجام تعهدات، روند صعودی دارد. پیش‌بینی می‌شود درآینده نزدیک تمام تعهدات سال 97خودروسازان پاس شود.


 
تولید خودرو نصف شد
تولید انواع خودرو در مرداد امسال به 47هزار و 317دستگاه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47.1درصد کاهش داشته است. در این مدت تیراژ تولید خودروهای سواری به 43هزار و 758دستگاه رسیده که در مقایسه با مرداد‌ماه پارسال افت 47.7درصدی را نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید