• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 81002
+
-

5 نرم‌افزار رایگان ویژه علاقه‌مندان به موسیقی

فوت‌و‌فن
5 نرم‌افزار رایگان ویژه علاقه‌مندان به موسیقی


بسیاری از علاقه‌مندان به ساخت موسیقی از ابزارهای گران‌قیمت و عموما پیچیده برای این کار گله دارند. برنامه‌های قدرتمند و حرفه‌ای با قیمت های بسیار بالا آنچنان تبلیغی در محیط اینترنت دارند که فضا را برای برنامه‌های رایگان تنگ می‌کنند اما اپلیکیشن‌های بسیار خوب و رایگانی هم هستند که می‌توانند بسیاری از نیازهای کاربران را به راحتی برطرف کنند.

1
GarageBand (مک)

بسیاری از کسانی که قصد انجام کارهای حرفه‌ای در زمینه موسیقی را دارند، از لپ‌تاپ‌های مک استفاده می‌کنند، پس بعید نیست که یکی از بهترین برنامه‌های رایگان در این زمینه تنها برای این سیستم عامل تهیه شده باشد. GarageBand کاملا رایگان است و می‌توان آن را به راحتی از اپ‌استور دانلود کرد و همان‌قدر که ابزارهای حرفه‌ای و تنظیمات پیچیده دارد، برای افراد مبتدی هم امکاناتی فراهم کرده که کار را برایشان بسیار ساده می‌کند. ملودی‌های آماده، امکانات بسیار متنوع و محیط کاربری عالی ازجمله ویژگی‌های این برنامه به شمار می‌رود.

2
DarkWave Studio (ویندوز)

به گزارش همشهری، از برنامه‌های مختص ویندوز هم می‌توان به DarkWave Studio اشاره کرد که اگر چه ممکن است کمی در مواجهه اولیه ظاهری قدیمی داشته باشد، اما عملکرد مدرن و بسیار خوب این برنامه جای هیچ شکی باقی نگذاشته است. ازجمله خوبی‌های DarkWave Studio این است که در نسخه‌های قدیمی ویندوز هم به راحتی اجرا می‌شود و هرقدر سخت‌افزار بهتری به آن بدهید، کیفیت بهتری تحویل‌تان خواهد داد. درنظر داشته باشید که این برنامه کاملا رایگان است اما هر از گاهی تبلیغی به شما نمایش خواهد داد.

3
Audacity (مک و ویندوز)

برنامه‌های قابل‌استفاده در مک و ویندوز هم کم نیستند. برای مثال Audacity برای آنها که در مک خیلی از GarageBand خوش‌شان نیامده، مهم‌ترین جایگزین محسوب می‌شود و ازجمله پرطرفدارترین برنامه‌ها در هر دو پلتفرم برای ویرایش ترک‌های کاملا دیجیتال است. ابزارهای بسیاری برای ساخت و ویرایش چنین آهنگ‌هایی در Audacity وجود دارد که این کار را به بهترین شکل و با کیفیتی بالا انجام خواهد داد. پایگاه داده‌ای مملو از موسیقی‌های آماده، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف و کاربری راحت حتی برای آنها که کمترین سواد تجهیزات صدا و موسیقی را دارند ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه محسوب می‌شود.
خیلی از کاربران استفاده از این نرم‌افزار را حتی با نمونه‌های غیررایگان هم عوض نمی‌کنند.

4
LMMS (مک، ویندوز، لینوکس)

جدای از اینکه کاربران لینوکس هم می‌توانند به وسیله این برنامه از ابزارهای موسیقایی در دستگاهشان بهره ببرند، LMMS برنامه‌ای بسیار ایده‌آل برای تازه‌کاران محسوب می‌شود. ابزارهای ویرایش موسیقایی پنجگانه در این برنامه به‌صورتی ایده‌آل چیده شده و کارایی آنها به‌صورت کامل در بخش آموزش توضیح داده شده است. خود رابط کاربری هم آنقدر ساده است که حتی آنها که می‌خواهند به‌صورت تفریحی کاری را انجام دهند می‌توانند با استفاده از ویرایشگر، کارهای آماده و افکت‌های بسیار متنوع موجود در این برنامه، نهایتا کاری آبرومند ارائه کنند!

5
Ableton Live 9Lite (مک و ویندوز)

احتمالا از بسیار کسانی که دستی در تهیه موسیقی دارند اسم Ableton را شنیده باشید. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تولید و ویرایش موسیقی که قیمتی بسیار بالا نیز دارد اما اگر یک مبتدی رشته موسیقی هستید اصلا نیازی نیست که قیمت بالایی برای آن برنامه بپردازید، بلکه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید نسخه ساده‌تر برنامه را تهیه کنید و با آن به‌کار بپردازید. اگر واقعا قصد تولید محتوا را دارید ما این برنامه را خیلی پیشنهاد نمی‌کنیم، اما اگر قصد دارید بعد‌ها از برنامه اصلی استفاده کنید و نیاز به ابزاری برای تمرین و بهتر کردن مهارت‌های خود دارید Ableton Live 9Lite برای شما کاملا مناسب خواهد بود.





یکی از بهترین‌ها در ویرایش موسیقی
Ableton یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تولید و ویرایش موسیقی است که قیمتی بسیار بالا نیز دارد اما اگر یک مبتدی رشته موسیقی هستید اصلا نیازی نیست که قیمت بالایی برای آن برنامه بپردازید

این خبر را به اشتراک بگذارید