• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80874
+
-

خسارت 700 میلیون تومانی به مراتع طارم

خسارت 700 میلیون تومانی به مراتع طارم

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: آتش‌سوزی در مراتع بادامستان و دهنه در مجموع بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به دنبال داشت. به گزارش مهر، خلیل آقاجانلو اظهار کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ روز گذشته ۲ فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان طارم رخ داده است. 

وی ادامه داد: آتش‌سوزی اول در مراتع بادامستان بود و دومین آتش‌سوزی در مراتع دهنه و شورازگاه رخ داد. وسعت آتش‌سوزی واردشده در این مراتع بسیار زیاد است. مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان افزود: در مجموع بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به مراتع شهرستان طارم در ۲ منطقه بادامستان و دهنه خسارت وارد شد. 

میزان دقیق وسعت به زودی مشخص می‌شود، اما براساس بررسی‌های اولیه وسعت آتش‌سوزی در مراتع دهنه و شورازگاه زیاد است. آقاجانلو خاطرنشان کرد: در هر دوی این آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دخیل بوده است. 

وی با بیان این‌که هر هکتار جنگل تأمین‌کننده اکسیژن 5/2 نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: باید همکاری مردم در حفاظت از منابع طبیعی بیشتر شود و برای آیندگان منابع طبیعی را حفظ کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید