• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80810
+
-

تکمیل طرح تعریض جاده‌ ملکان- مراغه تا پایان سال 99

عمرانی
تکمیل طرح تعریض جاده‌ ملکان- مراغه تا پایان سال 99

 فرماندار شهرستان ملکان از تکمیل طرح تعریض جاده ملکان- مراغه تا پایان سال 99 خبر داد. به گزارش ایسنا، «محمدباقر خانی» درباره آخرین وضعیت جاده‌ قدیم ملکان- مراغه اظهار کرد: این جاده به طول 25 کیلومتر از ملکان به سمت مراغه است که 13 کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی شهرستان ملکان قرار دارد.

وی با بیان این‌که عملیات مرمت و تعریض 6 کیلومتر از 13 کیلومتر جاده‌ ملکان- مراغه از ابتدای شهرستان ملکان تا محدوده‌ روستای قلی کندی آغاز شده است اظهار کرد: با چهاربانده شدن این جاده، عرض آسفالت آن از 5 /5 متر به 5/ 11 متر افزایش می‌یابد. اعتبار هزینه‌شده در سال 97 برای این پروژه، 4 میلیارد تومان بود. سال 98 نیز برای عملیات مرمت و تعریض این پروژه، 5/ 2 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: بهسازی حوزه‌ استحفاظی جاده شهرستان ملکان که تا روستای اکیز مراغه مشخص شده است، تا سال 99 به اتمام می‌رسد و در اختیار روستاییان و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. با استقرار باربری در محور، تناژ کامیون‌های باربری که از جاده‌ قدیمی ملکان - مراغه عبور می‌کنند کنترل می‌شود، چراکه حمل بار غیرمجاز با بیش از تن تعیین‌شده از سوی ماشین‌آلات سنگین باعث تخریب جاده می‌شود.

خانی درباره پاک‌سازی سنگ‌های ریخته‌شده از خودروهای سنگین در جاده‌ ملکان- مراغه که اخیرا باعث تصادف موتورسیکلت و آسیب یک نفر از اهالی شده بود گفت: ریزش سنگ در این جاده باعث آسیب یک نفر از روستاییان شده بود. بر همین اساس، دستورهای لازم برای پاک‌سازی جاده از سنگ صادر شده است.وی تاکید کرد: با توجه به این‌که تعریض جاده‌ ملکان- مراغه تا سال 99 به اتمام خواهد رسید، مرمت آسفالت و لکه‌گیری چاله‌های جاده‌ ملکان- مراغه برای کاهش مشکلات تردد روستاییان در چند روز آینده آغاز می‌شود.

گفتنی است جاده قدیم ملکان– مراغه به طول 25 کیلومتر از ملکان به سمت مراغه است که 13 کیلومتر آن در حوزه‌ جغرافیایی شهرستان ملکان قرار دارد. بخش زیادی از آسفالت و زیرساخت‌های این جاده بر اثر تردد خودروهای سنگین به‌شدت تخریب شده است. این جاده علاوه بر آسفالت نامناسب با وجود چاله‌های فراوان باعث ضرر و زیان مالی به خودروها می‌شود. همچنین، وضعیت نامناسب آسفالت این جاده موجب انتقادات گسترده‌ اهالی روستاییان همجوار شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید