• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80729
+
-

۲۰۰ دانش‌آموز غیزانیه اهواز در آستانه ترک تحصیل

این دانش‌آموزان به دلیل نبود سرویس مدرسه ناگزیرند قید درس‌ خواندن را بزنند و در این میان شرکت نفت اعلام کرده است امسال توان تامین سرویس را برای آنها ندارد

۲۰۰ دانش‌آموز غیزانیه اهواز در آستانه ترک تحصیل

چند روز قبل از شروع فعالیت کار مدارس نامه‌ای از سوی یک دختر دانش‌آموز از اهالی روستای سودان بخش غیزانیه اهواز در فضای مجازی منتشر شد که خطاب به بخشدار غیزانیه نوشته شده بود. به گزارش ایرنا، «فاطمه زبیدی» دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی با نامه خود توانست صدای خود و ۲۰۰ دانش‌آموز دیگر را که همگی در غیزانیه سکونت دارند و در آستانه ترک تحصیل هستند، به گوش همه برساند تا شاید راهی پیدا شود که ترک تحصیل نکنند.

این دانش‌آموز در نامه‌اش خطاب به بخشدار غیزانیه پرسیده است: «آیا من حق ندارم که درس بخوانم؟ گناه من چیست که به دلیل نداشتن سرویس از تحصیل باز بمانم؟ آیا من و همکلاس‌های من آینده کشور ایران نیستیم؟ لطفی به حال ما بکنید. فقط 3 روز تا شروع مدارس باقی مانده است و هیچ‌کس تا حالا مشکل ما را حل نکرده».

این نامه که تاریخ ۲۷ شهریور در آن درج شده، در روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست شده و به دست بخشدار هم رسیده است. البته بخشدار غیزانیه در این باره می‌گوید: این نامه را فقط در فضای مجازی مشاهده کرده و تاکنون این نامه به بخشداری نرسیده است، اما پیگیری لازم برای حل مشکل سرویس مدارس این بخش در حال انجام است. «رسول ساکی» اظهار می‌کند: سرویس مدارس ازجمله مشکلات آموزشی این بخش است و به روستای سودان محدود نمی‌شود.

وی می‌گوید: با توجه به این‌که تنها 3 دبیرستان در بخش غیزانیه داریم، دانش‌آموزان پس از گذراندن مقطع ابتدایی با مشکل تردد روبه‌رو می‌شوند و در صورتی که این مساله برطرف نشود، امسال بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز دچار مشکل خواهند شد. به گفته ساکی، این دانش‌آموزان در ۳۵ روستا ساکن هستند که معضل تردد برای دختران بیشتر است.

بخشدار غیزانیه با بیان این که غیزانیه با ۴۰۰ حلقه چاه نفت و وجود بزرگ‌ترین تاسیسات نفتی کشور در آن، به پایتخت نفت کشور معروف است، می‌افزاید: در تاریخ ۲۷ خرداد امسال نشستی با فرماندار اهواز و مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب برای حل بخشی از مشکلات دانش‌‌آموزان غیزانیه از جمله مساله سرویس و تجهیز مدارس برگزار و مقرر شد که شرکت نفت و گاز مارون که در حوزه این بخش فعالیت می‌کند، برای تامین سرویس‌ها اقدام کند.

ساکی می‌گوید: 5400 دانش‌آموز در غیزانیه مشغول تحصیل هستند. پس از توافقاتی که با مدیرعامل شرکت نفت شد، تصور می‌کردیم مساله سرویس مدارس حل شده است، اما در آستانه سال تحصیلی متوجه شدیم که تعهد نفت عملی نشده و پس از پیگیری اعلام کردند که امسال اعتباری برای سرویس مدارس ندارند و نمی‌توانند این سرویس‌ها را تامین کنند.

به گفته بخشدار غیزانیه، شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرده که تنها می‌تواند سرویس مدارس را در قالب سرویس‌های آمد و شد کارکنان در اختیار مدارس قرار دهد. ساکی تاکید می‌کند: تلاش برای حل مساله سرویس مدارس ادامه دارد و قرار است نشستی با حضور «فاطمه زبیدی» دانش‌آموز غیزانیه‌ای و مسئولان کارخانه فولاد خوزستان برگزار شود که امیدواریم مشکل سرویس آمد و شد بچه‌ها حل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید