• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80726
+
-

ممنوعیت معامله وکالتی خودرو

 سردار سیدکمال هادیان‌فر_رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی

  هرگونه خرید و فروش وکالتی خودرو ممنوع است و مردم باید از این شیوه خرید و فروش برای انجام معاملات خودرو پرهیز کرده و درصورت انجام وکالت نیز سریع‌تر نسبت به قطعی‌کردن مورد وکالت اقدام کنند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.
  مبنای پلیس برای شناسایی مالکیت خودروها، نام مالکی است که در سامانه مرتبط با خرید و فروش خودرو ثبت و محرز شده است. در واقع مالکیت اینگونه افراد مورد تأیید است و آنها به‌عنوان مالک اصلی خودرو شناخته می‌شوند.
  وقتی خودرویی به شیوه وکالتی فروخته می‌شود، در واقع این اجازه داده می‌شود تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد اما این امر مانع حق توکیل نیست. وکالت در توکیل به معنی آن است که شخصی برای اجرای کاری از موکل خود وکالت داشته و این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.
  به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان به‌صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال رسمی و قطعی خودرو به‌گونه‌ای ساماندهی‌شده که سریعا انجام می‌شود.
  نقل‌و‌انتقال خودرو از فروشنده به خریدار در مراکز شماره‌گذاری در مدت ۵۰دقیقه انجام می‌شود و با این روند هیچ ضرورتی وجود ندارد تا طرفین معامله ضمن پذیرش ریسک، هزینه وکالت یا هزینه‌های اضافه دیگری را پرداخت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید