• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80637
+
-

مرگ 7دانش‌آموز زیر آوار کلاس درس

مرگ 7دانش‌آموز زیر آوار کلاس درس


فرو‌ریختن دبیرستان دوطبقه‌ای در پایتخت کنیا، باعث مرگ 7دانش‌آموز و مجروح‌شدن دست‌کم 57نفر شد. به گزارش همشهری به نقل از الجزیره، این حادثه دقایقی پس از ساعت 7صبح به وقت محلی رخ داد. به گفته والدین یکی از دانش‌آموزان که در این حادثه مجروح شده است، آنها لحظاتی پس از آنکه فرزندشان را به دبیرستان رساندند و در حال دور‌شدن از آنجا بودند، ناگهان صدای جیغ و فریاد شنیدند و وقتی برگشتند، با ساختمان دبیرستان که کاملا آوار شده بود، روبه‌رو شدند.
یکی از مسئولان صلیب‌سرخ کنیا گفت: به‌دنبال دریافت تماسی مبنی بر فروریختن این دبیرستان، تیم‌‌های امدادی راهی محل حادثه شدند. حادثه زمانی رخ داد که دانش‌آموزان راهی کلاس‌هایشان در طبقات اول و دوم شده بودند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این حادثه 7دانش‌آموز کشته و 57نفر مصدوم شدند. با این حال، آواربرداری برای اطمینان از آمار قربانیان حادثه ادامه دارد.
براساس این گزارش، دبیرستان موردنظر، یک دبیرستان استعدادیابی بود که 800دانش‌آموز زیر 14ساله در آنجا مشغول تحصیل بودند. از آنجا که بخش عمده‌ای از ساختمان مدرسه با چوب ساخته شده بود، این حادثه تلفات بیشتری نداشت اما باعث شد که عده زیادی مجروح شوند. مردم منطقه و والدین دانش‌آموزان می‌گویند که فضاهایی که برای ساخت مدرسه استفاده می‌شوند، عموما زمین‌هایی نامناسب هستند. حال 2نفر از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده و از آنجا که طبقه دوم روی طبقه اول فروریخته، بیشتر قربانیان و مصدومان دانش‌آموزان خردسالی هستند که کلاس‌هایشان در طبقه اول قرار داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید