• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80638
+
-

دستگیری دومین قاتل فراری از زندان دهدشت


3ماه پس از فرار 3قاتل از زندان دهدشت و دستگیری یکی از آنها، مأموران پلیس موفق شدند دومین قاتل فراری را در اهواز دستگیر کنند. به گزارش همشهری، 25خردادماه امسال وقتی مسئولان زندان دهدشت متوجه غیبت 3نفر از زندانیان شدند و دریافتند که همگی آنها به طرز عجیب و مرموزی از زندان گریخته‌اند، تحقیقات برای دستگیری آنها شروع شد. 2نفر از زندانیان اتهام قتل در پرونده‌شان داشتند و دیگری محکوم به حبس‌ابد بود و به‌نظر می‌رسید پشت‌پرده این فرار، یکی از آنان به نام «پ.خ» بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که «پ‌.خ» متهم بود اردیبهشت امسال در جریان جنایتی مسلحانه در یکی از روستاهای اطراف دهدشت، مردی به نام ضرغام را به قتل رسانده است.
این مرد از بستگان همسر ضرغام بود و به‌دنبال اختلافات خانوادگی میان ضرغام و همسرش، «پ.خ» درحالی‌که اسلحه در دست داشته بر سر راه او کمین کرده و وی را زمانی که در حال رفتن به خانه‌شان بوده به ضرب گلوله به قتل رسانده. او اما پس از این جنایت دستگیر و به زندان دهدشت منتقل شده بود و بررسی‌ها از این حکایت داشت که حدود ساعت 5صبح 25خردادماه با سوءاستفاده از غفلت نگهبان‌ها توانسته به همراه 2زندانی دیگر از زندان فرار کند. با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری زندانیان فراری ادامه یافت تا اینکه 21شهریورماه، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری«پ.خ» و بازگشت او به زندان خبر داد. وی گفت: به‌دنبال این حادثه جلساتی با حضور اولیا و بستگان «پ.خ» و افراد متنفذ محلی در شهر دهدشت برگزار کردیم و از آنها خواستیم نسبت به معرفی مجدد افراد متواری و تحویل به مرجع قضایی و زندان، همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند. سردار مهدی انصاری افزود: به‌دنبال این رایزنی‌ها یکی از 3‌زندانی متواری به نام «پ.خ» که جوانی به نام ضرغام را به قتل رسانده بود به پلیس معرفی و از آن طریق تحویل زندان شهر دهدشت شد.
با دستگیری مرد زندانی، جست‌وجو برای به دام انداختن 2زندانی فراری دیگر ادامه یافت تا اینکه روز گذشته سردار انصاری از دستگیری یکی دیگر از آنها خبر داد. وی گفت: این فرد که اتهامش قتل عمد بوده، در شهرستان اهواز به دام افتاد. به گفته وی، کارآگاهان پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد با همکاری مأموران انتظامی شهرستان کهگیلویه توانستند مدتی قبل به اطلاعاتی از مخفیگاه این قاتل فراری دست پیدا کنند و با شناسایی این محل در اهواز راهی آنجا شده و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. تحقیقات برای دستگیری سومین زندانی فراری ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید