• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80541
+
-

اعتماد از دست رفته برنج‌کاران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت کشت برنج و عدم پشتیبانی دولت از شالی‌کارانی که عرف کشت برنج را رعایت نمی‌کنند، گفت: در بسیاری از مناطق فارس حتی در منطقه‌ای مانند کوهمره سرخی شیراز نیز برنج کاشت شده است. 

«علی اکبری» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل کاشت برنج در شرایط کنونی را عدم اعتماد کشاورزان به دولت در تحقق وعده‌های خود درباره حق نکاشت و... عنوان کرد و افزود: نظارت‌ها باید از سوی دستگاه‌های محلی استان صورت بگیرد، اما این نظارت‌ها عملا به صدور بخشنامه یا گاه نیز حضور فیزیکی منجر به درگیری با شالی‌کاران شده است، در حالی که باید بین جامعه کشاورزان و دولت اعتماد متقابل وجود داشته باشد و دولت به وعده‌های خود در قبال کشاورزان و برنج‌کاران بهتر عمل کند تا این اعتماد از طرف کشاورزان به دولت احیا شود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اجرای طرح نکاشت برنج برای پاسداری از منابع آبی فارس الزامی است، گفت: برخورد قانونی با کشت برنج در مناطق کم آب در دستور کار قرار بگیرد. 
وی درباره کشت برنج در استان گفت: کشت برنج در فارس به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد زیرا بطور مستقیم این نوع کشت به ذخایر منابع آبی این خطه لطمه وارد می‌کند واین در حالی است که باید با ترسیم الگوی کشت در صنعت کشاورزی همسو با صرفه اقتصادی و منابع آبی بهینه حرکت کرد. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید برای اهداف کوتاه مدت کشت برنج را جایگزین برنامه‌های بلند مدت برای حفاظت از منابع آبی کرد، افزود: کشت برنج طبق قانون نباید درمناطق کم آب تولید شود زیرا این امر ذخایر منابع آبی را تهدید می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید