• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80498
+
-

تولید گوشت عشایر افزایش یافت

اخبار استان
تولید گوشت عشایر افزایش یافت

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح‌های پرواربندی دام باعث افزایش تولید گوشت عشایر استان به میزان 1180‌تن در سال جاری نسبت به ۲ سال پیش شده است. 
به گزارش ایرنا، «مجید علیپور» افزود: میزان تولید گوشت قرمز عشایر کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۳۹۶ کمتر از 7 هزار تن بوده، امسال به 8۱۸۰ تن افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در این مدت، ۳۵ طرح پرواربندی دام در مناطق عشایری استان انجام شد که باعث افزایش ۱۵ هزار راسی جمعیت دام این مناطق شده است. مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال عشایر استان اختصاص یافته است. 

علیپور اظهار کرد: به هر یک از عشایر بر اساس تعداد دام بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود. وی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت تدبیر و امید ۷۰۰ فرصت شغلی برای عشایر استان ایجاد کرده است.

علیپور بیان کرد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است. مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همچنین، به منظور کمک به اشتغال زنان ۱۶ صندوق تعاونی خرد برای پرداخت تسهیلات در استان فعال است و 7 صندوق دیگر در مرحله راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: سال گذشته، در مجموع یک میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات این صندوق‌ها برای توانمند‌سازی زنان عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد. مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آمار، هم‌اکنون عشایر استان یک میلیون و ۱۵۰ راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند.

علیپور با بیان این‌که تامین علوفه دام به شکل یارانه‌ای از دیگر حمایت‌های دولت برای رونق تولید در مناطق عشایری است افزود: در ۲ ماه گذشته، ۸۰۰ تن علوفه بین دامداران عشایری در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
 عشایر استان ۳۵ درصد صنایع دستی شامل ۱۰ هزار متر‌ مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش تولید می‌کنند. ۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید