• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80485
+
-

آمار بیکاری بانوان بوشهری۲ برابر مردان

اشتغال
آمار بیکاری بانوان بوشهری۲ برابر مردان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، آمار بیکاری مردان 2/10 درصد و بانوان 8/24 درصد ثبت شده که آمار بیکاری بانوان بوشهری بیش از ۲ برابر مردان است. 

به گزارش تسنیم، «مریم آذرشب» در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی، سلامت و زنان استان بوشهر با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس و با بیان این‌که تمام دستگاه‌ها بر اساس قانون باید به رفع تبعیض جنسیتی در بخش‌های گوناگون اقدام کنند اظهار کرد: شاخص‌های متوازن عدالت جنسی باید در همه عرصه‌های جامعه مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. 

وی با اشاره به تدوین سند شاخص‌های عدالت جنسیتی گفت: این سند در 8 محور اصلی، 24 شاخص و 179 زیرشاخص تدوین و ابلاغ شده است. مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های دسترسی به اطلاعات شاخص‌های جنسیتی استان افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این عرصه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. 

آذرشب از افزایش انتصابات مدیریتی در حوزه بانوان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در 2 سال و نیم گذشته، پست‌های مدیریتی بانوان استان بوشهر 4/18 افزایش یافته است، ولی برخی دستگاه‌های اجرایی و اداری در این حوزه کم‌کاری کرده‌اند.

وی با تاکید بر حمایت اجتماعی بانوان خاطرنشان کرد: در بیمه تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان بانو با آقایان فاصله فاحشی دارد. آذرشب از کاهش آمار مشارکت اقتصادی بانوان خبر داد و بیان کرد: آمار مشارکت اقتصادی بانوان استان بوشهر 6/14 درصد است و این در حالی است که آمار مشارکت اقتصادی آقایان 2/68 درصد ثبت شده است.

 وی بیان کرد: لازم است به حوزه اشتغال و مشارکت اقتصادی و توانمندی بانوان در بخش‌های گوناگون فرهنگی، هنری و اجتماعی توجه ویژه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید