• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80480
+
-

1720 دانش‌آموز عشایر در چادر و کانکس تحصیل می‌کنند

اخبار استان
1720 دانش‌آموز عشایر در چادر و کانکس تحصیل می‌کنند

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی 98-99 در چادر دایر می‌شوند.

 به گزارش ایرنا، «اسماعیل رضایی نیک» افزود: در این مدارس چادری، بیش از ۷۲۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: هم‌اینک از مجموع ۳۰۴ مدرسه عشایری استان ۱۳۹ مدرسه معادل ۴۶ درصد به علت تراکم پایین جمعیت به‌ صورت کانکس و چادری و بقیه ساختمان آموزشی دارند. رضایی نیک ابراز کرد: از ۱۳۹ مدرسه غیرساختمانی مناطق عشایری نیز ۷۴ مدرسه در چادر و ۶۵ مدرسه در کانکس‌های اهدایی از سوی خیرین دایر می‌شود.

وی افزود: بیش از ۴۸۰ معلم آموزش 3۶۰۰ دانش‌آموز عشایری را در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برعهده دارند. رضایی نیک گفت: این تعداد دانش‌آموز در ۳۹۹ کلاس درس در ۱۵۰ منطقه عشایری مشغول به تحصیل می‌شوند. وی اظهار کرد: بیش از هزار دانش‌آموز در مدارس کانکسی این شهرستان در سال تحصیلی جدید به علم آموزشی مشغول خواهد شد.

رضایی نیک افزود: این دانش‌آموزان به ‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند. مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت‌کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند. 4 درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی 3۶۰۰ دانش‌آموز را دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید